Печатайте изгодно документи в движение с мобилните принтери на Brother.

БГ Тест: Новият Ford Tourneo Connect

24.01.2023

БГ Тест: Новият Ford Tourneo Connect

Новото поколение на компактния пътнически ван Ford Tourneo Connect вече е на българския пазар. Многофункционалният Tourneo Connect дойде с идеята да внесе нов стил и повече пространство и гъвкавост в гамата Tourneo.

[✕]

Изцяло новият Tourneo се предлага като решение за интензивен начин на живот с удобен и изключително гъвкав интериор. Моделът има версии с до 7 седящи места, а изборът е между две дължини. Това го прави приложим за всичко - от къмпингуване и спорт до задачи, свързани с малкия бизнес.



Списание КАМИОНИ, имаше възможността да направи еднодневен драйв тест на новия Tourneo Connect на българска земя, скоро след пазарното му лансиране. Моделът споделя една платформа с карго версията на Connect, която се предлага под името Transit Connect. А като цяло новото поколение на Connect е една от рожбите на набиращото скорост партньорство между Ford и Volkswagen за споделяне на модели и на практика е близнак на бестселъра Caddy – един от еталоните при компактните ванове, които всички популярно наричат „баничарки“. За това при теста беше интересно да видим, какво от ДНК-то на Синия овал е добавено към утвърдения модел на VW, за да стане той повече Ford. Оказа се, че то не е малко - въпреки идентичната силова линия на Connect и Caddy.

За теста разполагаме с предоставен от Moto-Pfohe - официалния вносител на Ford за България Ford Tourneo Connect с 4+1 места. Турбодизеловият двигател е 4-цилиндров, напречно разположен отпред, с работен обем 1968 куб. см и покрива еконормите Euro 6.2. Максималната му мощност е 122 к.с., а максималният въртящ – момент – 280 Нм. Комбинираният разход на гориво, заявен от производителя е 4,8-5,1 л/100 км, а емисиите на CO2 - 126-135 г/км. Предавателната кутия е 6-степенна механична, задвижващи са предните колела. Максималната скорост е 187 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч – 11,2 сек.



ДНК-то на Ford си личи още от външния дизайн. Предната маска и бронята са в линията на актуалното поколение леки автомобили на марката. Във външния дизайн са внесени редица детайли, които говорят за принадлежността към Ford. А 16-инчовите алуминиеви джанти в перлен цвят придават още по-приятен вид на автомобила. В интериора и особено – в арматурното табло също откриваме редица елементи, характерни за моделите на Синия овал.

За пътното поведение могат да се кажат само добри думи. Двигателят е пъргав и еластичен, осигурява предостатъчно мощност и въртящ момент, а предавателната кутия е напасван перфектно с него. Tourneo Connect е стабилен в завоите и влиза уверено в тях, дори при мокра настилка. За сигурността и безопасността се грижи цяла набор от активни и пасивни системи – ESP, тракшън контрол, ABS, асистент за потегляне по наклон, електрическа ръчна спирачка с автоматично задържане, старт-стоп система, заден и преден парктроник, авариен спирачен асистент за предотвратяване на сблъсък, атопилот с ограничител на скоростта, камера за предно и задновиждане, функция за следене умората у водача, асистент за следене на лентата за движение, активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, LED Фарове … Неслучайно новият Ford Tourneo Connect получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.



Водачът се чувства много комфортно, а кормилното управление е прецизно и послушно. Материите на кожения волан и на арматурното табло са приятни на допир, а хромираните елементи създават усещане за комфорт. Климатикът е с двузонов автоматичен контрол на температурата, седалките на водача и пътника са отопляеми и с 4-посочна лумбална опора и ръчно 6-посочно регулиране. За удобство в интериора допринасят място за вещи над главата на водача, сгъваемата пътническа седалка, втори ред седалки с функция за демонтаж и със сгъваеми облегалки в съотношение 60 на 40, място за съхранение под пътническата седалка, безключов достъп и стартиране. А в крайна сметка приятното усещане в интериора се завършва от панорамния прозрачен покрив.

Повече за теста – във февруарския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините