Мартин Лундстед бе преизбран за председател в ACEA за 2023 г.
Мартин Лундстед бе преизбран за председател на Съвета на ACEA за автомобили за работа. Президентът и главен изпълнителен директор на Volvo Group вижда новия екостандарт Евро-7 като потенциален риск за забавянето на декарбонизацията на автомобилния транспорт.
Мартин Лундстед, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Group, беше преизбран за още една година като председател на Съвета за автомобили за работа на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Сред гласувалите отново бяха изпълнителните директори на DAF, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco, MAN, Scania и VW Commercial Vehicles.
Лундстед използва възможността да подчертае значението на новата година за европейската индустрия за камиони: „За производителите на камиони е кристално ясно, нашият пълен фокус е върху декарбонизацията на автомобилния транспорт – абсолютно всичко трябва да подкрепи тези усилия.“
Тъй като се очаква Европейската комисия да преразгледа регламента за CO2 за тежкотоварни превозни средства през 2023 г., старият-нов председател се обръща директно към политиците:
„Политиците трябва да имат предвид, че декарбонизацията на автомобилния транспорт изисква повече от просто цели за производителите на превозни средства, “ каза Лундстед. Пазарът ще се развие бързо веднага щом рамковите условия като инфраструктура за зареждане и ниво на разходите бъдат добре установени. „Ние обаче сме загрижени, че неотдавнашното предложение за регламент Евро-7 за емисиите на замърсители носи голям риск от забавяне на прехода към климатична неутралност“, каза Лундстед.
Според ACEA, производителите на камиони и ключовите играчи във веригата за доставки ще трябва да пренасочат значителни технически и финансови ресурси от технологиите за батерии и горивни клетки обратно към двигателите с вътрешно горене, за да се съобразят с Евро-7.
„Последните проучвания, като се вземат предвид нашите амбициозни пътища за декарбонизация показаха, че Евро-7 ще донесе много малки допълнителни ползи за качеството на въздуха, които лесно се засенчват от по-високите амбиции за обновяване на автопарковете“, каза Лундстед.
Според ACEA, Евро-7 и стандартите за CO2 за тежкотоварни превозни средства не могат да се разглеждат изолирано един от друг. Поради това в неотдавнашно писмо до Франс Тимерманс, заместник-председател на Европейската комисия, Европейската асоциация на автомобилните производители призова ЕК да синхронизира и приведе в съответствие регламента за Евро-7 и целите за емисиите на CO2, така че индустрията да може да насочва развитието по-скоро в една стратегическа посока, отколкото към няколко пътя на развитие.