Новото предложение за емисии Euro 7/VII е спорно за ACEA

10.11.2022

Новото предложение за емисии Euro 7/VII е спорно за ACEA

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) имо сериозни опасения относно публикуваното предложение на Европейската комисия за нови стандарти за емисии на замърсители за автомобили и ванове (Еuro 7) и камиони и автобуси (Еuro VII).

[✕]


 

С настоящите правила Euro 6/VI ЕС има най-изчерпателните и строги стандарти за емисии на замърсители (като NOx и PM) в света. Емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво благодарение на най-съвременната автомобилна технология.

„Автомобилната индустрия приема много сериозно ролята си за намаляване както на CO2, така и на емисиите на замърсители. Миналата година направихме много конструктивно предложение за ново Евро 7, което ще доведе до значително намаляване на замърсителите по критериите и ще подобри качеството на въздуха,” обясни Оливър Зипс, президент на ACEA и главен изпълнителен директор на BMW. „За съжаление ползите за околната среда от предложението на Комисията са много ограничени, докато то значително увеличава цената на превозните средства. Фокусира се върху екстремни условия на шофиране, които почти нямат значение в реалния живот.“

Предложението за Еuro VII е особено сурово за камионите. Той напълно пренебрегва бързото ускоряване на преминаването към превозни средства с нулеви емисии и също така пренебрегва ефекта от бъдещите цели за CO2 за тежкотоварни превозни средства.

„За да се съобразят с Euro VII, производителите на камиони ще трябва да прехвърлят значителни инженерни и финансови ресурси от електрическите превозни средства с батерии и горивни клетки обратно към ДВГ. Това ще повлияе сериозно на прехода ни към ПС с нулеви емисии. Не е добре за климата, не е добре за здравето на хората и не е добре за индустрията,” каза Мартин Лундстед, главен изпълнителен директор на Volvo Group и председател на борда на търговските превозни средства в ACEA.

„Политиците трябва да се съсредоточат върху мерки, които ускоряват обновяването на автопарка, давайки приоритет на инвестициите в превозни средства с нулеви емисии, което ще има много по-голямо въздействие както върху качеството на въздуха, така и върху намалените емисии на CO2“, каза Лундстед.

Законодателният пакет Euro 7/VII вероятно няма да бъде готов преди средата на края на 2024 г., особено предвид дългият списък от допълнителни тестове, които обхваща. Предложените дати за изпълнение – юли 2025 г. за леки и лекотоварни автомобили и юли 2027 г. за тежкотоварни превозни средства, са нереалистични, като се има предвид огромния брой модели и варианти на превозни средства, които трябва да бъдат разработени, конструирани, тествани и одобрени преди това. Следователно съществува риск Euro 7/VII да бъде много сложно и скъпо решение, предупреждава ACEA.

Приносът на частици от източници, различни от отработените газове, като износване на спирачките и абразия на гумите, ще изпревари емисиите на частици от отработените газове. Такива емисии (от всички превозни средства, включително електрически) трябва да бъдат във фокуса както на Euro 7/VII, така и на регламента за типово одобрение на гуми, след като бъдат готови стабилни нови процедури за изпитване.

<< Обратно към новините