Volvo Trucks представи напълно електрическа ос за удължен обхват на камионите си
Volvo Trucks представи изцяло нова, напълно електрическа задна ос на транспортното изложение IAA в Хановер, Германия. Освобождавайки място за повече батерии, новата е-ос гарантира по-дълъг пробег за батерийните електрически камиони на Volvo.
Volvo Trucks има най-широкото портфолио от електрически камиони в индустрията, с шест различни модела в серийно производство, казват от компанията.
Новата е-ос, представена на IAA в Хановер, позволява използването на повече батерии в камиона чрез интегрирането на електрическите двигатели и трансмисията в задната ос. Повече батерии означават по-дълъг пробег, което създава възможност транспортът на дълги разстояния да бъде напълно електрифициран. За електрическите камиони с горивни клетки, които ще се появят през втората половина на това десетилетие, допълнителното пространство ще е полезно, за да се вградят други компоненти.
„Това е пробив при електрическите камиони и ясен сигнал, че в близко бъдеще ще има огромно търсене на публични бързозарядни устройства за тежкотоварни камиони, не на последно място по магистралите“, казва Джесика Сандстрьом, продуктов мениджър във Volvo Trucks .
Volvo Trucks ще започне серийно производство на камиони с новата е-ос до няколко години и така ще ъпгрейтва текущата си гама електрически камиони на батерии.
„Ще продължим с нашите универсални батерийни електрически камиони, които вече са в производство. В момента те могат да покрият широк спектър от транспортни задачи. След няколко години ще добавим тази нова задна е-ос за клиентите ни, които покриват по-дълги маршрути”, добавя Сандстрьом.
Volvo Trucks има трипосочна стратегия за достигане на нулеви емисии - електрически батерии, електрически горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, които работят с възобновяеми горива като биогаз, биодизел и дори зелен водород.
„Необходими са разнообразни технически решения за справянето с изменението на климата, тъй като наличието на енергийна и горивна инфраструктура се различава в отделните държави и региони, а също и за различните транспортни задачи“, заключава Джесика Сандстрьом.