Разширено портфолио с нулеви емисии от Daimler Truck на IAA Transportation

20.09.2022

Разширено портфолио с нулеви емисии от Daimler Truck на IAA Transportation

Daimler Truck демонстрира своята амбиция за постигане на локален напълно въглеродно неутрален транспорт, представяйки разширено портфолио от електрически превозни средства на международното изложение IAA Transportation 2022 в Хановер.

[✕]


 

Акцентът на търговското изложение на германската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие, малко преди официалния старт на IAA.

Електрическият пробег на eActros LongHaul е около 500 километра и може да се зарежда с цял мегават. Mercedes-Benz eActros LongHaul заслужено спечели и авторитетния приз Truck Innovation Award 2023, присъден му от журито Международен камион на годината.

Още една иновация бе представена от Daimler Truck на търговското изложение. Това е електрическият Mercedes-Benz eActros 300 във версия седлови влекач за тежкотоварни превози. Своята европейска премиера отбеляза и новото поколение на електрическия FUSO Next Generation eCanter.

Daimler Buses също работи в посока предлагане на портфолио от превозни средства, напълно неутрално по отношение на CO2. В допълнение към електрическия Mercedes-Benz eCitaro, който е в серийно производство от 2018 г., Daimler Buses планира да пусне изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г. Напълно електрически туристически автобус ще се появи в края на това десетилетие.

Daimler Buses представи и следващото поколение туристически автобуси Setra TopClass и ComfortClass с конвенционално задвижване. По отношение на дизайна, тези модели показват новото лице на семейството и залагат стандарти за системи за безопасност и помощ с Active Brake Assist 5 като стандарт и опционален Active Drive Assist 2.

Амбицията на Daimler Truck е до 2039 г. да предлага в Европа, Япония и Северна Америка единствено въглеродно неутрални превозни средства. FUSO стартира серийното производство на първото поколение eCanter още през 2017 г., а електрическите Mercedes-Benz eCitaro, eActros и eEconic са в серийно производство съответно от 2018, 2021 и 2022 г. Freightliner eCascadia за Северноамериканския пазар ще последва през 2022, а през следващите години на пазара ще бъдат пуснати и други въглеродно неутрални автомобили. През втората половина на това десетилетие компанията ще добави и серийно произвеждани камиони, задвижвани с водородни горивни клетки.

Първите прототипи на Mercedes-Benz GenH2 Truck вече са подложени на интензивни тестове - както на вътрешнофирмената тестова писта, така и по обществените пътища. Целта на разработката е пробег до 1000 км и повече за гъвкави и взискателни операции, особено във важния сегмент на тежките превози на дълги разстояния.

<< Обратно към новините