Печатайте изгодно документи в движение с мобилните принтери на Brother.

Scania с изцяло електрическа гама камиони през 2040 г.

13.09.2022

Scania с изцяло електрическа гама камиони през 2040 г.

Производителят автомобили за работа Traton отново заявява претенциите си за лидерство в сегмента на електрическите задвижвания с батерии. Scania смята да замени дизеловия двигател още до 2040 г., подчертава изпълнителният директор на компанията Кристиан Левин.

[✕]



„Traton се стреми всеки втори произведен автомобил за работа до 2030 г., да има електрически двигател“, казва изпълнителният директор Кристиан Левин в интервю за eurotransport.de в навечерието на IAA Transportation.

За марката Scania целите са още по-амбициозни. „Ако рамковите условия са правилно организирани с инфраструктура за зареждане, екологично електричество, и цена на киловатчас – ние ще пуснем на пазара изцяло електрически задвижвания с батерии през 2040 г., и така ще се откажем от двигателя с вътрешно горене. Scania е единственият производител на камиони, който стига толкова далеч в целите си и поставя под въпросителна дизеловия двигател още през 2040 г.“

Що се отнася до усилията на федералното правителство на Германия за електрификация на товарния транспорт, шефът на Traton вижда значително забавяне на процеса. „Германия все още не е много напреднала в тази област“, казва Левин. Мениджърът признава, че правителството прави много, за да задвижи пазара, например с добри финансови стимули.

„Но процедурите за кандидатстване са много сложни, както ни казват нашите клиенти. Така че има само няколко поръчки по тези програми.“ Ако погледнете степента на навлизане на новите задвижващи технологии, Германия не е на върха в тази класация. Лидери са скандинавските страни или Нидерландия, където виждаме наистина голям напредък в електрическите батериини автомобили.“

Норвегия е световен лидер в електрическите задвижвания. „Там алтернативните задвижвания имат невероятно висок процент и вече представляват около 90 процента от новите регистрации на превозни средства. Германия може да направи повече по темата“, подчертава изпълнителният директор на Traton. „Това е въпрос на стимули, но също и проблем заради неразвитата мрежа за зареждане. Много от нашите клиенти биха искали да се електрифицират, но няма да имат достатъчно енергия за зареждане. Това е мястото, където Левин вижда намесата на федералното правителство.

"Изграждането на тази мрежа е отговорност на държавата. Тя трябва да опрости процеса по издаване на разрешителни, да мобилизира инвестиционни средства и да гарантира наличието на достатъчно станции по магистралите. Имаме клиенти, които са уведомени от своя енергиен доставчик, че трябва да изчакат още шест години, преди да могат да оборудват своите депа с необходимата енергия за зарядни станции.“

„Въпреки това производителите не бягат от отговорността си“, казва Левин, визирайки съвместното предприятие, заедно с Daimler Truck и Volvo Trucks, за изграждане на общоевропейска високопроизводителна инфраструктура за зареждане. „Заедно ще инвестираме 500 милиона евро, за да създадем 1700 високопроизводителни точки за зареждане в цяла Европа.“ Ако искаме да електрифицираме цяла Европа, трябва да имаме30 000 до 40 000 станции за зареждане на камиони. Разбира се, 1700 не са достатъчни, но могат да покажат верния път.

<< Обратно към новините