Новата платформа на Volvo Buses спестява разходите за гориво
Volvo Buses представи нова платформа за премиум гамата си от туристически автобуси и шасита, която предлага мощност до 500 к.с. и спестява разходите за гориво до 9%.
„С пускането на пазара на новата платформа за туристически автобуси ние правим още една важна стъпка към това да предоставяме устойчиви решения за транспорт на хора“, казва Анна Вестерберг, президент на Volvo Buses. „Новата платформа е подходяща за оператори на първокласни автобусни услуги и дава широк обхват от възможности за адаптиране към нуждите на пазара.“
Най-впечатляващата характеристика на новата платформа за туристически автобуси на Volvo Buses е новият двигател с подобрена горивна ефективност. „Новата платформа ще намали разхода на гориво и следователно общото ниво на емисии. Volvo Group има ясна визия и ангажимент за устойчивост. Нашата пътна карта към нулеви емисии включва не само електрически превозни средства. Новата автобусна платформа предлага предимствата на алтернативните горива както и съществени подобрения на ефективността при пътувания на дълги разстояния“, продължава Анна Вестерберг.
Новата платформа е в основата на гамата туристически автобуси Volvo 9000 и се предлага също като шаси B13R на всички основни пазари на Volvo Buses. На различните пазари се предлагат версии с дву- или триосни конфигурации. Мощностите варират от 380 до 500 к.с., всички от които са сертифицирани за работа с биодизел. За допълване на гамата има и конфигурация с нисък под, идеална за производство на първокласни двуетажни автобуси.
Ядрото на новата платформа за туристически автобуси е нова Euro 6 версия на надеждния и доказал се 13-литров двигател на Volvo. „Виждаме цялата задвижваща линия като печеливша концепция“, казва Матиас Форсен, глобален продуктов директор във Volvo Buses. „Един от крайъгълните камъни е уникалната нова охладителна система, докато новата версия на Volvo I-Shift заедно с новия двигател ни позволяват допълнително да намалим оборотите на двигателя.”
Охладителната система на двигателя е с нов дизайн, разделен на две автономни секции, управлявани от високо енергийно ефективни електрически вентилатори. Матиас Форсен обяснява: „Красотата на всичко това е, че ние не просто пестим гориво с тази настройка, а също така можем да поддържаме изключително равномерна температура в двигателния отсек. Това ни дава възможност да удължим времето между сервизните интервали, което от своя страна допълнително подобрява работата.”
Вътре в превозното средство водачът ще открие изцяло нов динамичен работен панел с различни варианти за изглед, адаптиран към ситуациите при шофиране. „Направихме подобрения и по волана, които улесняват влизането и излизането на водача. Воланът вече има функции за управление на мултимедиите в превозното средство и круиз контрол“, казва Матиас Форсен.
За по-голям комфорт на водача и пътниците, окачването е подобрено, както и опорите на двигателя. Резултатът е двоен: намалени вибрации и по-ниски нива на шум вътре в автобуса в комбинация с по-плавно возене.
Новата платформа за туристически автобуси ще се предлага като гама Volvo 9000 в Европа, Volvo 9800 за Мексико и като Volvo B13R за пазарите в Азия, Южна Америка, Близкия Изток и Африка.
Мартин Славчев
Гьотеборг-София