Volvo Trucks ще използва безфосилна стомана за е-камионите си

25.05.2022

Volvo Trucks ще използва безфосилна стомана за е-камионите си

Първият производител на камиони в света, който ще използва безфосилна стомана за производството на своите камиони, е Volvo Trucks.

[✕]



Стоманата се произвежда от шведската стоманодобивна компания SSAB и тежкотоварните електрически камиони на Volvo ще бъдат първите, които ще я използват в конструкцията си.

Стоманата от SSAB се произвежда по изцяло нова технология, базирана на водород. Резултатът е много по-ниско въздействие върху климата в сравнение с конвенционално произведената стомана. Въвеждането на стоманата в производството на тежките електрически камиони на Volvo ще започне през третото тримесечие на 2022 г.

„Ще увеличим използването на материали, получени без употребата на изкопаеми горива, във всички наши камиони, за да ги направим нулеви не само при експлоатация, но и когато става въпрос за частите, от които те са изградени“, казва Джесика Сандстрьом, старши вицепрезидент по управление на продуктите на Volvo Trucks.

Първата стомана, произведена с водородна технология, ще бъде използвана в релсите от рамата на камиона, гръбнакът, върху който са монтирани всички други основни компоненти. С увеличаването на наличността от безфосилна стомана, тя ще бъде въведена и в други части на камиона. Сега около 30% от материалите в нов камион на Volvo идват от рециклирани материали. А до 90% от камиона могат да бъдат рециклирани в края на живота му.

„Ние непрекъснато се стремим да сведем до минимум нашия отпечатък върху климата. Движим се към по-голяма кръговост, както в нашите операции, така и в нашите камиони“, добавя Сандстрьом.

Volvo Group си сътрудничи със SSAB за производството на безфосилна стомана от 2021 г. Първата машина, товароносач, изработена от стомана без вкаменелости, беше представена през октомври 2021 г. Стоманата без изкопаеми горива ще бъде важно допълнение към използваната традиционна и рециклирана стомана в камионите на Volvo.

Volvo Trucks се ангажира с Парижкото споразумение и за постигане на нетни нулеви емисии на парникови газове във веригата на стойност най-късно до 2040 г.

<< Обратно към новините