Half-track Fox T1 се завърна след 60 години

25.05.2022

Half-track Fox T1 се завърна след 60 години

VWCV Classic Vehicles завърши с възстановяването на уникално 60-годишно превозно средство в отлично състояние -Half-track Fox! Този T1 е произведен в завода в Хановер през май 1962 г. и след това е изпратен на своя купувач в Австрия.

[✕]



След кратък период като нормален T1, той е трансформиран от находчив виенски механик на Volkswagen в алпийски специалист-катерач. Курт Крецнер преобразува Bulli в T1 с четири оси – две от тях са снабдени с механизъм за верижно задвижване, а другите две управляват превозното средство с помощта на двойни гуми. И така той създава може би най-добрият за офроуд Bulli, който някога е бил виждан по планинските склонове.

Исторически източници твърдят, че дизайнерът на автомобила е бил запален скиор. Той отбелязва, че в планинските райони на Австрия има недостиг на ванове с високи стандартни офроуд възможности. Такива, които са лесни за шофиране и въпреки това могат да се изкачат до най-високата алпийска поляна.

„Идеален помощник за всички: пазачи на планински хижи, ловци, лесовъди, лекари, инженери по поддръжката на ски влекове, телевизионни и радио мачти, тръбопроводи и други подобни“, както по-късно пише Крецнер в документите за продажба на Half-track Fox. „Първоначално се оглеждах, но не можах да намеря превозното средство, за което мечтаех. Така че реших да го построя сам." Изобретателят прекарва повече от четири години в проектиране и изграждане на своя „алпинист“.

Това, което виенският механик залага под боядисаната в оранжево каросерия Bulli, е предно управлявана двойна ос с двойни 14-инчови гуми с груб протектор, а отзад друга двойна ос с верижно задвижване. Веригите са монтирани на 13-цолови колела с конструкция по негов дизайн от алуминиеви елементи, с гумени протектори с дебелина два сантиметра, за да щадят асфалта.

В резултат на управлението на двойната предна ос, радиусът на завиване е по-малък от 10 метра – така че автомобилът почти може да се завърти в рамките на собствената си обиколка. Всяко колело е снабдено със спирачка. Автоматичен диференциал с ограничено приплъзване осигурява равномерно разпределено движение напред дори в дълбок сняг. T1 черпи мощността си за това от стандартния си плосък двигател с мощност 25 кВ / 34 к.с. с кубичен обем от 1192 см3. Half-track Fox достига максимална скорост от 35 км/ч и е малко по-бавен от представителя на животинското царство, от който получава името си.

<< Обратно към новините