VWCV продаде 81 900 автомобили за работа през първото тримесечие

11.05.2022

VWCV продаде 81 900 автомобили за работа през първото тримесечие

Първото тримесечие на 2022 г. и за Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) бе свързано с предизвикателства в производството. Наличностите от закупени продукти и предизвикателствата в логистичната верига са станали още по-сериозни от февруари насам, главно поради войната в Украйна.

[✕]



В съответствие с това развитие броят на доставените единици е намалял с 14,5% на годишна база през първото тримесечие до 81 900 единици. Въпреки този спад в обема и съпътстващия спад на оборота до 2,3 милиарда евро (за предишната година 2,7 милиарда евро), VWCV е успял значително да увеличи оперативната си печалба до 46 милиона евро, или +61 процента на годишна база.

„Въпреки намаления брой доставени единици, успяхме значително да увеличим печалбата си. Ние се възползваме от стабилните цени на пазарите, високото ниво на търсене на нашата висококачествена California и все още силната търговия с употребявани автомобили. Нашата стриктна разходна дисциплина също изигра ключова роля за положителното развитие“, обяснява Майкъл Обровски, член на управителния съвет на марката по финанси и IT във Volkswagen Commercial Vehicles.

При доставените през първото тримесечие единици от серия T има спад с 19,5% до общо 35 100. В същото време броят на доставени California 6.1 се е увеличил през първото тримесечие с близо една трета до 5500 единици. След промяната на модела и представянето на изцяло ново превозно средство, новият Multivan също постига очаквания обем от 2300 доставени превозни средства.

Броят на доставените единици Caddy е нараснал леко с 2,6% до 22 900, докато Crafter е бил по-силно засегнат от негативните въздействия през първото тримесечие със спад до 13 900 превозни средства, доставени на клиенти (-26,6%). Преди представянето на новия модел това лято, Amarok също отбелязва спад до 9800 автомобила (-9,7% в сравнение с предходната година).

„Търсенето на нашите продукти остава високо и списъците ни с поръчки са запълнени. Надяваме се, че ситуацията с доставките ще се облекчи, така че да можем да снабдим нашите клиенти с превозните средства, които те искат и са поръчали. И ние, разбира се, очакваме с нетърпение началото на предварителните продажби на новия изцяло електрическия ID. Buzz през май“, казва Ларс Краузе, член на управителния съвет по продажбите.

<< Обратно към новините