Daimler ще използва автономни камиони още преди 2030 г.

14.04.2022

Daimler ще използва автономни камиони още преди 2030 г.

Daimler Truck и нейното дъщерно дружество Torc искат да превърнат автономните превози в реалност и да комерсиализират технологията до края на това десетилетие. Компанията обяви и нова схема за сътрудничество с C.H.Robinson и други големи компании, за по-нататъшно тестване и разработване на автономни камиони.

[✕]


 

Daimler Trucks, заедно със своето независимо дъщерно дружество Torc Robotics, започнаха да си сътрудничат с американски логистични компании за по-нататъшно разработване на приложения за автономни превози. Новото партньорство се нарича Torc Autonomous Advisory Council (TAAC) и сред участниците се включват компании като Schneider, Covenant Logistics, Penske Truck Leasing, Ryder System, Inc., C.H. Robinson и Baton, както и Daimler Truck Северна Америка.

„Ние сме изцяло отдадени на автономния транспорт, тъй като той може да бъде от полза за всички. Това ще повиши безопасността, тъй като системите не се уморяват и не се разсейват. Това ще повиши и производителността на логистиката, като ще позволи на камионите да се движат повече време. Ще помогне на обществото да се справи с нарастващия обем на товари, особено във времена на сериозен недостиг на шофьори. Виждаме възможност Daimler Truck да увеличи приходите си от услуги, както и значителен пазарен потенциал, и потенциал за растеж. Поради всички тези причини ние разработваме камиона на бъдещето с автономна готовност за ниво 4“, каза Мартин Даум, председател на управителния съвет на Daimler Truck.

Наскоро Torc разшири своите тестове и демонстрира L4 автономни камиони с подобрени възможности за по-сложни сценарии. Сега камионите са способни на интелигентно поведение при шофиране по улици, рампи и завои на контролирани кръстовища.

Тези възможности са от съществено значение за планираното им използване от хъб към хъб. В това приложение шофьорите доставят стоки в конвенционални камиони през първата миля, до логистични центрове, откъдето товарите поемат по магистрали и ключови коридори за товарен превоз на САЩ. Ремаркето се съчленява с автономен камион L4, който безопасно се движи по дълги участъци от магистрали, шофирайки автономно от хъб до хъб. След като камионът L4 достигне хъба на дестинацията си, разпределението в последната миля ще продължи чрез управлявани от шофьори камиони.

Фактори като дълги, отворени участъци от магистрала, нарастващото търсене на превози на товари, големи автопаркове и насочени към бъдещето регулатори, правят САЩ идеалният терен за внедряване на тази нова технология.

През последните няколко години инженерите от Daimler Truck North America успешно разработиха първата мащабируема автономна платформа за камиони с критични системи за безопасност. Базиран на водещия в индустрията на САЩ камион на Freightliner, готовата за автономна работа Cascadia от клас 8 позволява внедряването на автономно шофиране.

Този камион е проектиран и разработен с втори набор от критични системи за управление на волана и спиране, за да отговори на стандартите за безопасност на Daimler Truck. Автомобилът непрекъснато следи и оценява изправността на тези системи. В случай на прекъсване или грешки, новоразработените резервни системи ще могат безопасно да управляват камиона. Благодарение на втория набор от системи, автономният камион може да допринесе за повишаване на безопасността в движението.

„В крайна сметка това приближава Daimler Truck много по-близо до визията му за безаварийно шофиране“, казват от компанията.

<< Обратно към новините