Реален тест на EuroSpeed показва: Новият DAF XF е с 8-9 % по-икономичен

23.03.2022

Реален тест на EuroSpeed показва: Новият DAF XF е с 8-9 % по-икономичен

EuroSpeed, провежда първия за българска транспортна компания няколкоседмичен тест в реални условия на новия DAF XF, актуален носител на титлата Международен камион на годината 2022, в комбинация с иновативното полуремарке Schmitz EcoFlex.

[✕]



По време на теста EuroSpeed, една от големите български транспортни фирми, използва първия в парка си влекач от новия модел по обичайните си дестинации на територията на Белгия, Холандия, Германия и България. Записани са и транзитни преминавания през Унгария и Румъния. Данните от всички курсове, извършени през периода с новия XF, са директно съпоставяни с данни от курсове, проведени през годините с влекачи от досегашния DAF XF – единственият до скоро, модел в парка на компанията.

Едни и същи отсечки от маршрутите са преминавани и с използване, и без използване на системата PCC (Predictive Cruise Control) за интелигентно управление на силовата линия. Симулирана е също прекомерна работа на място. С тези мерки е минимизирано влиянието на фактора „опитен шофьор“ върху резултатите от теста.

Очаквано, резултатите показват между 8% и 9% подобрена горивна ефективност при новия DAF XF спрямо досегашното поколение за целия период на теста. Това сочат предварителните данни, свалени дистанционно от камиона на 21 март 2022 г. На 23 март резултатът може да бъде потвърден реално.

От EuroSpeed отчитат, че най-добри показатели композицията има в Белгия и Холандия, следвани от Германия. На моменти в тези страни оптимизацията на новото поколение XF надминава 10%. Най-лоши са показателите в Румъния и България.

Подчертава се, че данните са събрани при курсове със сравнително високо средно тегло на товара от 23,4 т и чисто нов, неразработен още влекач, слязъл от поточната линия дни преди да започване експлоатацията му.

Отчетените данни дават основание специалистите в EuroSpeed да смятат, че в следващите 4 месеца експлоатация на влекача и полуремаркето биха могли да постигнат планираната цялостна оптимизация - до 15%.

През 2022 г. EuroSpeed, както КАМИОНИ вече писа, ще инвестира 15 млн. евро в нови влекачи DAF XF New Generation и в най-новото поколение полуремаркета на SCHMITZ Cargobull – Eco Generation. С договор, подписан между EuroSpeed, Турботракс България – официален дилър на нидерландската марка у нас и SCHMITZ Cargobull, компанията за международен транспорт пуска в движение най-младия транспортен флот в България и един от първите дигитализирани флотове в Европа. Идеята на EuroSpeed е да свърже новия влекач на DAF с най-модерното ремарке на SCHMITZ, като инвестицията ще е насочена изцяло към дигитализация, екологична ефективност и безопасност на пътя. С новите камиони, които по договореност ще бъдат над 200, EuroSpeed ще подменя и разширява парка си, който от 2015 г. насам се състои само и изцяло от DAF.

DAF XF New Generation е най-новият модел влекачи на нидерландския производител DAF. Влекачът от ново поколение е първият в света, предлагащ кабина, проектирана съгласно новите еврорегулации за тегло и размери. Удължението на кабината отпред със 160 мм, заедно с леко трапецовидната форма на кабината и заоблянията на страничните ръбове позволяват да се постигне намаление на въздушното съпротивление. Новата луксозна кабина е с до 22% подобрена аеродинамика за икономично шофиране и ниски емисии на СО2. Дизайнът на влекача е проектиран за по-голяма безопасност на пътя и по-широко зрително поле за водача. Уголемените странични прозорци предлагат значително по широк зрителен диапазон.

Спецификацията на влекача на EuroSpeed включва двете най-големи предимства на модела:
- DAF Digital Mirror System - система от камери, която замества основното и широкоъгълнълното огледало. Системата се състои от сгъваема камера над всяка от вратите и на дисплея, монтирани в кабината. Камерите подобряват аеродинамиката и създават по-широко зрително поле;
- DAF Corner View е система, която заменя огледалото за предно виждане и огледалото за следене на бордюра. Състои се от камера, поставена под предното стъкло.

Влекачът е версия 480 – с максимална мощност на двигателя е 483 к.с.

Новият влекач на DAF се свързва перфектно с най-иновативното ремарке на немския производител Schmitz – серията Eco Generation и по-конкретно модела EcoFlex. Бордовата платформа на ремаркето е разделена на три части. Челният борд е със стоманени ъглови колони с вътрешна стоманена защита. Има r три чифта междинни колони с три джоба за странични летви.

Иновативното при EcoFlex модела е регулирането на неговата височина в задната част от 230 см до 280 см. Хидро-пневматичното повдигане на тавана е предназначено за достигане максимален капацитет на ремаркето с лекота от шофьора. Концепцията на цялото ремарке е подобрена ефективност без компромис с товароносимостта.

Повече за теста – в априлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg

<< Обратно към новините