Новият хищник Ford Ranger Raptor

22.02.2022

Новият хищник Ford Ranger Raptor

Новото поколение на специално разработения за екстремен офроуд пикап Ford Ranger Raptor бе представено от Ford of Europe в края на февруари. Новият хищник идва с амбицията да прекрои и разкъса познатите правила за движение извън пътя.

[✕]



Създадено да доминира в пустинята, да покорява планините и да минава от всякъде второто поколение на Ranger Raptor трябва да вдигне високо летвата на представянето в офроуд условия и да отговори на очакванията на истинските ентусиасти.



Новото специално изпълнение на еднотонния пикап на Ford, насочено към офроудманиаците, идва с 3-литров EcoBoost V6 дизелов двигател с два турбокомпресора (twin-turbo), който осигурява максимална мощност от 288 к.с. и максимален въртящ момент от 491 Нм. Силовият агрегат, който е истинска новина за феновете на Ranger, трябва да гарантира феноменални способности на пикапа на пътя и извън него.

Специалната електронно управлявана изпускателна система осигурява променлив звук от двигателя при четири различни режима на изхвърляне на газовете, които да отговорят на различни сценарии на шофиране.

Силовата линия на пикапа има със седем избираеми от водача режима на шофиране. Преработеното напълно окачване е с разработените от Ford Performance амортисьори FOX® 2,5 Live Valve с вграден байпас. Усъвършенстваната нова система на задвижване на четирите колела включва електронно контролирана двустепенна раздатъчна кутия и блокажи на предния и задния диференциал. Новият Ranger Raptor идва в Европа преди новото поколение на Ranger, като доставките до клиентите започват в края на лятото.



С интелигентни технологии, контролиращи още по-здрав хардуер от следващо поколение, новият Ranger Raptor съчетава неопитомена мощност с механична и техническа прецизност, Ford of Europe.

Двигателят EcoBoost V6 е с компактен цилиндров блок от графитен чугун, който е около 75% по-здрав и до 75% по-твърд от преди. Според Ford Performance, силовият агрегат осигурява незабавен отговор при натискане на газта, а система против закъснение, подобна на тази, използвана във Ford GT и Focus ST, позволява незабавно ускорение при поискване. Новата система против закъснение, налична в режима Baja, оставя турбокомпресорите в движение до 3 секунди, след като водачът е отпуснал газта. Това позволява незабавно ново ускорение, когато се натисне газта при излизане от завой или смяна на предавките.



В допълнение, управлението на двигателят е програмирано с индивидуална овърбууст функция за всяка от десетте предавки на автоматичната трансмисия. Шофьорите могат да изберат и предпочитан от тях звук на двигателя, чрез бутон на волана или като изберат режим на шофиране. Звуковите режими са Тих, Нормален (прилага се по подразбиране към режими на шофиране Normal, Slippery, Mud/Ruts и Rock Crawl), Спорт и Baja (най-впечатляващият профил на изпускателната система, като звукът по-скоро като ри права генерация), който е предназначен само за офроуд употреба в режим на шофиране Baja. Сегашният 2-литров би-турбодизел EcoBlue дизелов двигател ще се предлага и в новото поколение Ranger Raptor от 2023 г.

Повече – в мартенския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg

<< Обратно към новините