BG Тест: Ще познаете Citan по ДНК-то на Mercedes-Benz

21.01.2022

BG Тест: Ще познаете Citan по ДНК-то на Mercedes-Benz

Новият Mercedes-Benz Citan вече се предлага на българския пазар от Силвър Стар, генерален дистрибутор на марката за България. Това даде възможност на списание КАМИОНИ да направи първия тест на българска земя на изцяло новия компактен ван на немския гигант.

[✕]



Новият Mercedes-Benz Citan бе представен през лятото на 2021 г. и е актуален носител на престижната награда Международен ван на годината 2022. Не е тайна, че Citan е плод на сътрудничество и е съвместна разработка на Mercedes-Benz и Renault. Той споделя обща платформа с модела Kangoo, чиято товарна версия също бе отличена от международното жури като Ван на годината 2022.



От Силвър Стар ни предоставиха Tourer - пътническата версия на модела с бензинов двигател с турбопълнене. Разбира се, моделът се предлага и в карговерсия – Panel Van. По-късно тази година у нас идва и товаро-пътническият вариант с удължена кабина – Mixto.

За тридневния тест разполагахме със сравнително високооборудвана версия на Citan Tourer 113 Petrol L1, с късото междуосие от 2716 мм (дългата версия предстои да излезе) и допустима максимална маса от 2095 кг. Двигателят M 282 13 LA 96 KW е бензинов с турбопълнене, 4-цилиндров, редови, с работен обем 1,3 л, напречно разположен и задвижва предните колела.

Силовият агрегат покрива нормите Euro 6d с филтър за твърди частици и е познат и от леките автомобили на Mercedes-Benz. В случая предлага по-високата от двете възможни при модела мощности от 131 к.с., която се достига при 5000 об./мин. Максималният въртящ момент от 240 Нм пък е при 1600 об./мин. Предавателната кутия е 6-степенна механична. Автомобилът е снабден със старт-стоп система.



Тестовият Citan Tourer беше с 4+1 седящи места, а интериорът е със сравнително високо ниво на оборудване. Налице са всички познати системи за активна и пасивна безопасност, включително активен асистент за поддържане на лентата на движение. Автомобилът бе оборудван с интуитивната и самообучаваща се мултимедия MBUX (Mercedes-Benz User Experience) с капацитивен 7‘‘ сензорен дисплей на централната конзола.

Тестът показа, че Citan категорично носи ДНК-то на немската марка. Мястото на водача е удобно и ергономично, уредите за управление са интуитивни и лесни за боравене. Двигателят осигурява предостатъчно мощност и въртящ момент. Автомобилът ускорява отривисто, максималната скорост се поддържа безпроблемно. Впечатлява перфектната обезшуменост на купето. Автомобилът е толкова стабилен, че стои като залепнал на пътя, дори на мокър асфалт, в завои и при скорости над 140 км/ч.

Може да се изброяват още много достойнства на модела, но заключението от теста е, че в новия Citan открихме, точно това, което очаквахме – истински представител на лекотоварната гама на Mercedes-Benz.

Повече за теста и впечатленията – във февруарския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините