H2 Mobility Austria ще пуска 2000 водородни камиони

20.01.2022

H2 Mobility Austria ще пуска 2000 водородни камиони

Австрийският консорциум H2 Mobility Austria иска да вкара в употреба около 2000 камиони на водород по пътищата на алпийската република до 2030 г. В него участват компании като Gebrüder Weiss, Rewe, Spar и Austrian Post.

[✕]



Енергийната компания Verbund и петролната компания OMV ще отговарят за инфраструктурата, технологиите идват от производителя на превозни средства Rosenbauer, Magna ще отговаря за доставките, а инженерните услуги са от AVL. Транспортната компания Gebrüder Weiss, Rewe, Spar и Austrian Post, наред с други, са позиционирани като оператори.

Под шапката на H2 Mobility Austria, партньорите са възложили на консултантската фирма Deloitte да подготви проучване за водородната мобилност с акцент върху камионите. Един от резултатите според Александър Кайнер, партньор в Deloitte Austria, е следният: Въпреки че батерийните електрически камиони вече се използват, те нямат необходимия товарен обем и пробег. „Водородните камиони, от друга страна, могат да се използват за по-дълги пътувания и по този начин представляват съществена връзка между железопътния и автомобилния транспорт.“

Ползите от целевото финансиране за използването на 2000 водородни камиона до 2030 г. според изчисленията ще възлизат на 460 милиона евро. Зеленото производство на водород и развитието на инфраструктурата на бензиностанциите биха представлявали допълнителна добавена стойност от 475 милиона евро. Освен това 2000-те камиона с водород ще спестят 70 милиона тона дизелово гориво. „Водородните тежкотоварни камиони биха довели до годишно намаляване на CO2 с около 24 000 тона и ще намалят праховите частици с до 50 процента. Освен това инициативата може да създаде 3000 до 4000 нови работни места до 2030 г.“, казва Кайнер.

През следващите две години трябва да се създадат ясни рамкови условия на сътрудничество с правителството, за да се намалят разходите и да се създаде инвестиционна сигурност за компаниите. Според Петер Умундум, главен изпълнителен директор на Austrian Post, зеленият водород трябва да бъде ясно дефиниран. Ролф Драйсбах, управляващ директор на AVL, смята 2000-те водородни камиони за първи важен етап. „Това трябва да бъде началният сигнал за развитието на конкурентоспособна местна водородна индустрия. Производството на зелен водород означава включване на горива за вътрешното производство на устойчиво електричество. Компаниите в Австрия имат възможност да инвестират в развитието на инфраструктурата и да играят водеща роля в глобалната верига за доставки за производството на камиони с водород."

Консорциумът посочва, че в Швейцария например вече се използват 50 камиона на водород, а в Германия се популяризират решения за устойчива мобилност за превозни средства, и инфраструктура с 80 процента възвращаемост на инвестиционните разходи. „Нашите съседи в региона са водещи в тази сфера и Австрия трябва да последва примера им сега. Важно е да се създадат необходимите условия за изграждане на вътрешна инфраструктура в цялата страна и за разширяване на автопарка от водородни камиони“, казва Волфрам Зенгер-Вайс, председател на Управителен съвет на Gebrüder Weiss.

<< Обратно към новините