IRU: Европейската комисия да предприеме действия срещу Австрия

03.12.2021

IRU: Европейската комисия да предприеме действия срещу Австрия

International Road Transport Union (IRU) и 12 транспортни и логистични асоциации от целия ЕС изразиха загрижеността си относно трудностите при превоза на товари през Тирол в писмо, изпратено днес до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

[✕]

Асоциациите повториха призива си Европейската комисия да изпълни ролята си на пазител на договорите на ЕС и да спре незаконните мерки на Австрия срещу транзита.

Политиката на Австрия за ограничаване на автомобилния транспорт на стоки в регион Тирол все повече възпрепятства възможността за предоставяне на услуги и придвижване на стоки през един от най-важните транзитни коридори в ЕС, с около 7000 преминавания на камиони на ден.

През март 2021 г. асоциациите вече писаха до председателя на Европейската комисия, показвайки необходимостта от спешна намеса на Европейската комисия и стартиране на процедура за нарушение срещу Австрия. Това писмо остава без отговор. Председателят на Европейската комисия остава глух за призива на индустрията, според IRU.

Сегашното писмо включва критични примери за въздействието на транзитната политика на Австрия. Блокирането в Тирол доведе до сериозна катастрофа и затварянето на магистрала A8 в двете посоки за 24 часа миналата седмица, което причини десетки километри опашки в Бавария.

Освен това, поради времевите прозорци за преминаване на камиони през прохода Бренер, които станаха още по-кратки, огромните задръствания, с опашки до 70 км, напоследък се превърнаха в редовно явление в Бавария. Това доведе до необосновано замърсяване на околната среда от германската страна на долината Ин. Освен това шофьорите на камиони трябва да чакат в несигурни условия, без достъп до санитарни помещения, което отново е предизвикателство за тази професия, изправена пред драматичен недостиг на работна сила.

През 2020 г. по магистрала Бренер са минали 2,31 млн. камиона. За да ги пренасочат към железопътен транспорт, ще са необходими 428 RoMo влака на ден. В момента само около 30 влака на ден пътуват над Бренер.

Железопътните линии няма да осигурят достатъчен капацитет за преместване на автомобилния товар в обозримо бъдеще, тъй като завършването на жп тунела Бренер не се очаква най-рано до 2032 г., а завършването на маршрутите за достъп от германската и италианската страна вероятно ще отнеме десетилетия.

Поради това транспортната и логистичната индустрия изисква от Европейската комисия да предприеме действия, за да спре тази непоносима икономическа и социална ситуация и да предостави решения, които да позволят непрекъснатост на автомобилния товарен превоз през Тирол.

<< Обратно към новините