Това е графикът на Scania за електрификация

02.12.2021

Това е графикът на Scania за електрификация

Покрай представянето на гамата дизелови двигатели Super, малко в сянка остана обявeният график на Scania за eлектрифициране до средата на десетилетието.

[✕]

Производителят от Сьодертале вече има на пазара напълно електрически камиони и автобуси с пробег до 250 километра, а до пет години очаква да разполага с техни еволюции с пробег до 500 километра.

За да изпълни ролята си за ограничаване на глобалното затопляне под 1,5 градуса, компанията се ангажира до 2040 година да бъде напълно въглеродно неутрална – и по отношение на собствената си дейност, и по отношение на използваните от клиентите нейни продукти.

За осъществяването на този поврат Scania предлага широка гама от електрифицирани превозни средства (еПС) и хибриди, както и най-широката гама от двигатели, съвместими с биогорива. Биогоривата ще бъдат важни през преходния период за дейности, които се смятат за трудни за електрифициране (тежкотоварни превози и на дълги разстояния), но компанията работи за електрифицирането и на на тези сегменти, и тества еПС с клиенти, които желаят да изпреварят събитията.

Scania пусна на пазара свое еПС (BEV) и plug-in хибрид (PHEV) за градски операции. Пробегът на 29-тонния BEV е 250 км, а зареждането му отнема 90 минути. Когато е напълно зареден, 29-тонният PHEV има изцяло електрически пробег от 60 км.

Ето го и графикът за следващите четири години:

2022 г. - пускане на пазара на актуализиран, 36-тонен PHEV с изцяло електрически пробег от 60 км след 30 минути зареждане;

2023 г. – наличие на по-тежки камиони BEV за регионален транспорт, способни да работят 4 часа с бруто тегло 40 тона или 3 часа с бруто тегло 60 тона;

2024 г. – навлизане на пазара на BEV за дълги разстояния, пригодени за бързо зареждане по време на 45-минутните почивки на водачите. Те ще могат да работят между 4 и 4,5 часа в зависимост от това дали еПС тежи 40 или 60 тона.

До 2025 г. компанията ще може да електрифицира повечето транспортни дейности, вкл. строителство, добив, дълги превози и дърводобив. През 2025-а 10% от продажбите на Scania ще са на еПС.

През втората половина на десетилетието Scania ще има техническа възможност да електрифицира повече или по-малко всяко приложение; не на всички пазари обаче това ще бъде печелившо за всички клиенти.

До 2030 г. на еПС ще се падат 50% от общите обеми на продажбите на ПС Scania.

<< Обратно към новините