Технологичните трендове на IAA Mobility 2021

23.09.2021

Технологичните трендове на IAA Mobility 2021

IAA Mobility 2021 събра повече от 500 изложители, включително големите автомобилни производители, технологични компании и хиляди посетители. Всички очакваха да видят последните тенденции в електрификацията, телематиката и инфотейнмънта, които все повече превземат ежедневното шофиране.

[✕]



На заден план обаче останаха важни технологично-ориентирани тенденции, които предстои да въдат развивани и сигурност ще окажат значително влияние върху автомобилната индустрия .

Силиконовите компании вече са автомобилни компании

Tesla, със своята вертикално интегрирана верига на доставки, според мнозина е олицетворение на интелигентното превозно средство. Въпреки че това все може да бъде оспорено и много производители на оригинално оборудване работят усилено, за да го направят, Tesla безспорно успя да популяризира софтуерно дефинираното превозно средство, а за това са необходими сериозни проучвания, работа в мрежа и свързаност, тоест сериозни количества силиций.

От години компаниите за полупроводници са в автомобилното пространство, създавайки персонализирани чипове за всичко - логически интегрални схеми с общо и специално предназначение, микроконтролери, DRAM, аналогови интегрални схеми и флаш. Неотдавнашният недостиг на чипове привлече внимание към връзката между полупроводници и автомобили, която става все по -симбиотична.

Големи и малки компании за полупроводници като Qualcomm, Intel, NVIDIA, Marvell, Lattice Semiconductor и много други играят роля в автомобилното пространство, но с електромобилите, интелигентни градове, свързаните превозни средства, ролята на полупроводниковата компания в автомобилната индустрия става все по -разпространена и всеобхватна.

Изпълнителният директор на Qualcomm Кристиано Амон и главният изпълнителен директор на Intel Пат Гелсинджър представиха визии за бъдещето на автомобилния бизнес. Презентацията на Амон включваше идея за ролята на компанията в трансформирането на целия пейзаж на автомобилната индустрия чрез предоставяне на технологии за промяна на производството, продажбите и поддръжката, автомобилните услуги, преживяванията в автомобила и глобалната транспортна система. Всичко това, което компанията нарича „дигитално шаси“.

Тъй като полупроводниковите компании преминават от специализирани партньори при проектирането на чипове по поръчка за производители и доставчици от първи ред, към създатели на силно интегрирани продукти, включващи инструменти, телематика, информационно -развлекателна система, ADAS, както и 5G свързаност и работа в мрежа за комуникация, автомобилът се развива от средство за транспорт до суперкомпютър на колела.

Преходът от CV2X към 5G V2X в автомобилната индустрия

CV2X, който е абревиатура в автомобилната индустрия за Cellular Vehicle to Everything, е основният принцип зад нивото на свързаност на системите на превозните средства към тяхната среда, използвайки клетъчна технология. Той може да бъде разделен на няколко ключови сегмента, базирани на приложения: V2V (превозно средство към превозно средство), V2I (превозно средство към инфраструктура), V2P (превозно средство към пешеходец), V2N (превозно средство към мрежа), V2C (превозно средство към облак) и V2D (превозно средство към устройство).Всички от тях използват диапазон от честоти, ленти и протоколи, уникално пригодени за съответните случаи на употреба.

Тъй като CV2X вече се е разширил отвъд първоначалната визия за клетъчния V2X, се появи нова и по-подходяща технология, която да отразява новите възможности на автомобилната 5G екосистема, формираща безжичната мрежа на утрешните V2X технологии: 5G V2X. Като такъв, 5G V2X обхваща съвкупността от 5G слоеве за автомобилна свързаност, който позволява на интелигентни, свързани превозни средства да споделят данни с други превозни средства, пешеходци и уязвими участници в движението, инфраструктурата около тях, интернет доставчиците, мрежи и превозвачи, облачни услуги за превозни средства, както и множество устройства и сензори.

Повече по темата четете в следващия брой на списание КАМИОНИ.

<< Обратно към новините