Брюксел ще инсталира 11 000 електрически станции за зареждане до 2035 г.

03.08.2021

Брюксел ще инсталира 11 000 електрически станции за зареждане до 2035 г.

Град Брюксел планира да инсталира до 11 000 зарядни станции до 2035 г., тъй като очаква прехода към електрически превозни средства.

[✕]



По -рано този месец Европейската комисия си постави цел да забрани продажбата на автомобили с бензин и дизел до 2035 г., но ключово предизвикателство за успеха на този преход ще бъде разполагането на електрически зарядни станции.

Германия, Франция и Холандия понастоящем са най-добре оборудваните държави-членки по отношение на тази инфраструктура, но сега белгийската столица иска да повиши своите акции като водещ град в сектора, каза Ален Марон, министър на климата за прехода на климата, околната среда пред Euronews.

„Имаме стратегия на много нива за разполагане на 11 000 зарядни станции до 2035 г.“, обясни Марон. "Тя постепенно влиза в ход. Ще разделим града на четири големи области, които ще бъдат предоставени като пазар на частни оператори, които са мотивирани и искат да ги поемат, и които ще трябва да инсталират тези електрически зарядни станции."

Но за да се постигне това, в предлагането на електрически превозни средства ще трябва да има скок, както в търговски, така и в бизнес план. Според Комисията автомобил с двигател с вътрешно горене е по -евтин за закупуване, тъй като струва с 20% до 30% по -малко от еквивалентен 100% електрически модел.

Както обяснява Оливие Дюкен, журналист от Monitor Automobile, потребителите могат да вземат предвид други фактори, когато правят своя избор, включително във връзка с данъците и разходите за поддръжка.

"Друго предимство на електрическите автомобили е данъчната система. На практика във всички европейски страни те се ползват с данъчно предимство с много малък данък или дори без никакъв данък, или се купуват с бонуси, които са налични в някои европейски страни", каза Дюкен пред Euronews.

„И последното предимство е, че електрическият автомобил, поне по отношение на двигателя, е много по -прост, с много по -малко части и почти без износване, защото работи с магнитно поле, което ограничава риска от повреда, изисква много по -малка поддръжка , и има по -дълъг живот. Така че по отношение на разходите за поддръжка електрическите превозни средства имат огромно предимство."

Холандия и Дания вървят крачка напред и се стремят да забранят двигателя с вътрешно горене до 2030 г., и се надяват да насърчат и други страни да го направят.

<< Обратно към новините