MAN TGE става още по-екологичен

17.06.2021

MAN TGE става още по-екологичен

От 1 януари 2022 г. лекотоварните автомобили от категория N1 (до 3,5 тона допустимо общо тегло), трябва да бъдат оборудвани с двигатели с ниво на емисии Euro 6d. MAN Truck & Bus вече отговаря на този стандарт със своя ван TGE.



Благодарение на нов блок за управление на двигателя и ревизирано впръскване на AdBlue® автомобилът спестява около 10% от емисиите на CO2.

Въпреки, че транспортът е в процес на трансформация и съвсем скоро електрическите задвижвания при автомобилите за работа ще са нещо нормално, двигателят с вътрешно горене все още е жизнено необходим в сектора. И затова се доразвива. А дизеловите двигатели на MAN, които се използват сега, ще станат по-екологични и по-икономични.

Разликата между действащият сега екологичен стандарт Euro 6d temp и стандарта Euro 6d не е в самите пределно допустими стойности на емисиите. С новия стандарт се променя коефициентът на превишение на пределно допустимите стойности на вредните емисии в реалния пътен трафик (RDE или Real Driving Emission). Този коефициент отчита с колко може да бъде надвишена законово допустимата гранична стойност за азотни оксиди (NOx) при реална експлоатация в сравнение с измереното на изпитателен стенд по цикъла WLTP и реалното управление. Всъщност, при Euro 6d коефициентът на превишаване е намален от 2,1 на 1,43.

Новите двигатели на големия ван MAN TGE при версиите до 3,5 т вече постигат значително намаление на разхода на гориво, а от там и на емисиите на CO2 на километър пробег. Намалението при всички двигатели е между 9 и 10 на сто.

Конкретно - за фургон L3H3 (нормално междуосие, висок покрив) с мощност 140 к.с., това означава, че преди това емисиите на CO2 според цикъла на измерване WLTP са били 253 г/км (при разход 9,7 л/100 км), отсега нататък са 230 г/км (8,8 л/100 км). С въвеждането като стандартно оборудване на гуми с оптимизирано съпротивление при търкаляне с етикет A от края на ноември тази година, емисиите на CO2 ще бъдат намалени с още 3 г/км (при разход 8,7 л/100 км).

Двигателите Euro 6d имат новоразработена система за очистване на отработените газове веднага след двигателя, нова система за контрол и управление на двигателя, по-голям резервоар за AdBlue® с вместимост 30 л и изцяло нова изпускателна система. Цялото това оборудване вече е стандарт при двигателите Euro 6d за MAN TGE.

Новата технология при двигателите Euro 6d на MAN TGE включва SCR системата с "двойно дозиране" (Twin Dosing). Чрез двойното впръскване на AdBlue и чрез допълнителния втори SCR катализатор се постига намаление на вредните емисии. AdBlue® течността се впръсква вече в два редукционни катализатора, разположени един след друг. Единият от тях е веднага след двигателя в модула за почистване на отработените газове, а вторият е далеч от двигателя под автомобила. Тази концепция осигурява ефективно намаляване на азотните оксиди при високи и ниски температури на отработените газове.

В допълнение към още по-икономичния 2-литров дизелов двигател MAN TGE се предлага и като изцяло електрически MAN eTGE и привлича все повече клиенти в Европа със своето задвижване без локални емисии.

<< Обратно към новините