ETRC 2021 започна на Хунгарорирнг

16.06.2021

ETRC 2021 започна на Хунгарорирнг

Многообещаващо начало на сезона: Норби Киш се бе устремил към впечатляваща победа още в първия старт, но автомобилът му не издържа и Саша Ленц грабна първата победа за сезона с убедителна преднина от почти 10 секунди пред шампиона Хан.

[✕]



Киш бе най-бърз и в свободните тренировки, и в квалификациите, и в Super Pole. Поведе и в първото състезание в събота, но спукване на тръба към турбокомпресора го прехвърли от категорията на участниците към зрителите. Шампионът Хан надделя в борбата с Лацко за второто място. Албасете, който започна състезанието от шеста позиция, изпревари Щефи Халм и финишира четвърти, с 3 секунди и 6 десети пред дамата.

Британецът Джейми Андерсън в новия си MAN стартира от 11-та позиция, проправи си път, застигна Щефан Фаас и след като го изпревари, спечели победата в Купата на Goodyear, завършвайки шести в общото класиране.

Състезание 2 започна, но не завърши, след като Scania-та на Фаас, с блокирали предни колела и гуми, се блъсна в предпазната бариера при един от завоите. Камион №24 се превърна в развалина, но самият Фаас изскочи невредим и бе откаран в медицинския център. Установено бе, че катастрофата се дължи на щети, които камионът е претърпял при сблъсък с други участници преди това. Стюардите решиха състезанието да не бъде рестартирано, тъй като възстановяването на бариерата за безопасност ще отнеме много време.

Неделята бе време за унгарски чардаш: Киш отново бе най-бърз в квалификациите, Super Pole и … в Състезание 3. Той дотолкова доминираше на пистата, че следващата го тройка – Ленц, Лацко и Албасете, дори не намекна, че може да затрудни унгареца. Четворката финишира в този ред. На около 45 секунди след Киш пристигна още един квартет, начело с Хан, който едва ли някога си е представял, че с всички сили ще трябва да защитава пето място. Парчета от каросерии летяха във всички посоки. Брертън многократно атакува Хан, принуждавайки го да използва целия си 20-годишен опит, за да удържи преднината си от 0,116 секунди на финала. Седма завърши Щефи Халм, следвана от Калвé, който така щеше да стартира първи в Състезание 4. Курсим и Фаас събраха утешителните точки. Брертън оглави класирането за купата на Goodyear, пред Калвé и Фаас.

Киш със своя червен MAN №44 спечели и второто състезание в неделя, на 3,044 секунди пред Халм, която пък изпревари Лацко само с 0,256 секунди. Четвърти финишира Брертън, отново пети завърши Хан, който изпревари на финала Ленц с по-малко от четири десети. На десетина секунди след тях завърши Калвé, следван от Курсим, Албасете и Фаас, които също влязоха в зоната на точките.

След Унгария временното класиране при пилотите е: Ленц с MAN, 40 точки, Лацко с Freightliner, 32 т., Киш с MAN, 30 т., Хан с Iveco, 27 т., Албасете с MAN, 22 т., Халм с Iveco, 20 т., Брертън с MAN, 16 т., Калвé с Freightliner, 10 т., Андерсън с MAN, 6 т., Фаас със Scania, 6 т., Курсим с Iveco, 5 т. и Райнерт с Iveco, 3 т.

<< Обратно към новините