Daimler Truck се отделя като независима компания

09.02.2021

Daimler Truck се отделя като независима компания

Daimler планира разделяне на бизнеса си на две самостоятелни компании, за да ускори прехода към бъдеще, ориентирано към нулеви емисии и софтуерни технологии.

[✕]


 

Daimler ще предприеме фундаментална промяна в структурата си, предназначена да отключи пълния потенциал на бизнеса си в бъдещето, доминирано от софтуерни технологии и нулеви емисии. Надзорният съвет и Управителният съвет на Daimler се договориха да направят оценка на отделянето на бизнес подразделението за камиони и автобуси, както и да започнат подготовка за листване на борсата на Daimler Truck. Предвижда се значителният мажоритарен дял в Daimler Truck да бъде разпределен между акционерите на Daimler.

Daimler Truck ще има напълно независимо управление, самостоятелно корпоративно управление, включително независим председател на надзорния съвет, и ще има за цел да се превърне в DAX компания. Очаква се транзакцията и листването на Daimler Truck на фондовата борса във Франкфурт да приключат преди края на 2021 година. Освен това, намерението на Daimler е да се преименува в Mercedes-Benz в подходящ момент.

„Това е исторически момент за Daimler, бележещ началото на генерално преустройство на компанията. Mercedes-Benz Cars & Vans и Daimler Trucks & Buses са различни бизнеси със специфични групи клиенти, технологични пътища и капиталови нужди. Mercedes-Benz е най-ценната марка луксозни автомобили в света, предлагаща най-желаните автомобили на взискателни клиенти.

Daimler Truck предоставя на клиентите ни водещи транспортни решения и услуги в областта на транспорта. И двете компании работят в отрасли, които са изправени пред големи технологични и структурни промени. Като се има предвид този контекст, ние вярваме, че те ще могат да работят най-ефективно като независими субекти, със силна нетна ликвидност и свободни от ограниченията на конгломератната структура“, каза Ола Калениус, председател на Управителния съвет на Daimler и Mercedes-Benz .

Като част от по-фокусиран тип корпоративна структура, както Mercedes-Benz, така и Daimler Truck ще бъдат подкрепени от специализирани финансови организации и организации за мобилност, стимулиращи продажбите с индивидуални решения за финансиране, лизинг и мобилност, увеличаване на запасите и изграждане на лоялност от страна на клиентите. В този процес компанията планира да назначи ресурс и екипи от Daimler Mobility както в Mercedes-Benz, така и в Daimler Truck.

„Имаме доверие във финансовата и оперативната сила на нашите две дивизии. Ние сме убедени, че независимото управление ще им позволи да работят още по-бързо, да инвестират по-амбициозно, да постигат растеж и да си сътрудничат и по този начин да бъдат значително по-гъвкави и конкурентни“, добави Калениус.
Daimler Truck възнамерява да генерира стойност за своите акционери, като ускори изпълнението на стратегическите си планове, като повиши своята рентабилност и продължи напред с развитието на технологии без емисии за камиони и автобуси.

„Това е ключов момент за Daimler Truck. С независимостта идват по-големите възможности, по-добрата визия и прозрачност в операциите. Ще се развиваме напред и ще продължим да сме лидери в сферата на алтернативните задвижвания и автоматизацията. Вече определихме бъдещето на нашия бизнес с електрическите акумулаторни камиони и тези с горивни клетки, както и с напредъка в автономното шофиране. С целенасочени партньорства ще ускорим развитието на ключови технологии, за да предоставим бързо най-добрите в класа продукти на нашите клиенти“, каза Мартин Даум, член на Управителния съвет на Daimler и председател на Управителния съвет на Daimler Truck.

„Daimler Truck вече има солидна финансова основа, нашият бизнес модел е стабилен. Ще продължим да работим по управлението на паричните потоци. Знаем как да се справим с цикличността на индустриалните пазари - доказахме това при значителното свиване на глобалния пазар, свързано с COVID. Имаме ясни стратегии за повишаване на финансовите ни резултати и ускоряване на изпълнението на плановете ни. Ще използваме нашите силни и добре познати световни марки, мащабът на дейност и нашата изключителна технология, за да осигурим водеща в бранша възвръщаемост“, добави Даум.

Daimler Truck е най-големият производител на камиони и автобуси в света, с водещи позиции в бранша в Европа, Северна Америка и Азия, и с над 35 основни локации по целия свят. С повече от 100 000 служители, компанията обединява седем марки: BharatBenz, Freightliner, Fuso, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses и Western Star. През 2019 г. на клиенти са доставени общо около половин милион камиони и автобуси. Приходите през 2019 г. за отделните подразделения са били 40,2 милиарда евро за Daimler Trucks и 4,7 милиарда евро за Daimler Buses. Печалбата преди лихви и данъци възлиза на 2,5 млрд. евро за Daimler Trucks и 283 млн. евро за Daimler Buses.

Манфред Бишоф, председател на надзорния съвет на Daimler, вижда планираният листинг на борсата като важна стъпка към създаването на стойност: „Mercedes-Benz и Daimler Truck влизат в тази трансформация със значителни сили. Ние сме убедени, че те ще излязат още по-силни като независими компании, обслужващи съответните клиенти. С различните им профили на възвръщаемост и капиталови нужди е очевидна обосновката за две независими формирования. Убедени сме, че капиталовите пазари ще оценят възможността да инвестират в по-ясно фокусирани, екологично чисти бизнеси. Окончателното решение за разделянето трябва да бъде взето от извънредно събрание на акционерите на Daimler, което е планирано да се проведе през третата четвърт на 2021 г.“

Майкъл Брехт, председател на Генералния работнически съвет на Daimler, одобри плановете: „Трансформацията на нашата индустрия върви скоростно. За да сме в крак, трябва да инвестираме в иновации - смело и по-бързо. За тази цел ще създадем иновационен фонд с обем от 1,5 милиарда евро за Daimler Truck в допълнение към настоящите ни финансови инструменти. Това ще ни позволи да инвестираме в нови продукти и технологии, така ще играем активна роля, допринасяйки за развитието на собствените си идеи. Това осигурява допълнителна подкрепа за нашите бизнес локации и помага да се осигури заетост.

В допълнение, колективните трудови договори като нашите ще продължат да се прилагат до края на десетилетието. Планираната независимост ще донесе на Mercedes-Benz и Daimler Truck много предимства, а ние ще продължим да правим всичко по силите си, за да отстояваме интересите на нашите колеги. Имаме уникалната възможност да формираме активно и устойчиво нашите обекти за автомобили за работа - от производство до сервиз – така ще помогнем да напишем следващата глава в историята на успеха на Daimler Truck."

Предвидената структура на сделката включва Daimler да прехвърли по-голямата част от Daimler Truck на своите акционери пропорционално в съответствие със съществуващите дялови участия, но възнамерява и да запази миноритарен дял. Представителството на Daimler в Надзорния съвет на Daimler Truck ще бъде в съответствие с предвидената деконсолидация.

<< Обратно към новините