e-Partner – малкият ван от следващо поколение вече е факт

26.01.2021

e-Partner – малкият ван от следващо поколение вече е факт

Peugeot обяви пускането на новия си напълно електрически компактен ван e-Partner. С това френската компания става един от първите производители, които предлагат пълна гама електрически превозни средства в Европа. Пробегът с едно зареждане е до 270 км.


Peugeot e-Partner става естествено допълнение към електрическия среден ван Peugeot e-Expert (Международен ван на годината за 2021) и големия електрически ван Peugeot e-Boxer. Новият модел надгражда търговския успех на няколко поколения Partner. „Баничарката“ на Peugeot, която през годините печели многобройни награди, включително Международен ван на годината 2019, е произведена в над 2 000 000 броя и се продава в над 100 държави от момента на излизането си на пазара през 1996 г.

Последното поколение на модела излезе през 2018 г. и стана един от лидерите на европейския пазар в сегмент F1. Сега Partner вече е наличен със 100% електрическо задвижване. Моделът може да бъде разпознат по монограма „e-Partner“ отзад. Peugeot e-Partner идва със следните характеристики:

  • пробег с едно зареждане до 275 км по WLTP (в процес на одобрение);две дължини - Standard и Long;
  • два варианта - ван (до 3 места) и дълбока кабина (до 5 места);
  • капацитет на теглене - до 750 кг;
  • полезен товар - до 800 кг;
  • товарен обем - до 4 4 м³, напълно идентичен с този на версията с ДВГ;
  • големи 16 - инчови колела и гуми 215/65 R 16.

Оборудван, естествено, с дигиталния Peugeot i-Cockpit ® и с добре обмислен дизайн, новият Peugeot e-Partner, облекчава работата на водача и позволява също неограничен достъп до централните градски части. Моделът идва без да прави компромиси с присъщите качества на Peugeot Partner, но вече с нулеви емисии. Изследванията и анализите показват, че 80% от водачите на лекотоварни превозни средства изминават среднодневно под 200 км. За това, според производителя, e-Partner е точното решение за тях, още повече - при все по-честите рестрикции за достъп на автомобили до централните части на големите градове, където се допускат единствено 100% електрически превозни средства.



При Peugeot e-Partner преимуществата на Peugeot Partner са запазени без компромис и новият електрически ван е предназначен за нуждите на всички потребители и всички типове клиенти – занаятчии, цветари, водопроводчици, електротехници ... Моделът е интересен за компании, държащи на екологичния си имидж. Както и за администрации, които държат на превозни средства с нулеви емисии. При по-специфични нужди са възможни и трансформации на каросерията в линейки, пожарни и полицейски коли, хладилни ванове…

Логично, новият Peugeot e-Partner е базиран върху мултиенергийната модулна платформа EMP 2 (Efficient Modular Platform). Подобно на по-големия е-Expert, електродвигателят е с максимална мощност 100 кВт и максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен от момента на развъртане - без вибрации, шум, смяна на предавки, миризми и, разбира се, без емисии. Електрическата силова линия - електродвигател, инвертор и DC/AC зареждащо устройство – конвертор, като цяло, е подобна на тази при Peugeot e-Expert. По същия начин редукторът на оборотите е адаптиран към натоварваният, характерни за лекотоварни превозни средства.

Експлоатационните показатели в режим POWER са следните (данните са в процес на одобрение):

  • максимална скорост от 130 км/ч;
  • ускорение от 0 до 100 км/ч за 11,2 сек;
  • ускорение от 80 до 120 км/ч за 8,9 сек.
  • Двете версии - Standard и Long са налични с литиево-йонна батерия от 18 модула с капацитет от 50 кВтч. Батерията осигурява пробег до 275 км, в зависимост от версията и стила на шофиране. Данните за пробега са според WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) - Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки автомобили, като в момента са в процес на одобрение.

Предлагат се два типа бордови зарядни устройства. Еднофазното е с мощност 7,4 кВт и е стандартно оборудване. Опцията е трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт. Куплунгът за зареждане е на левия заден калник и позволява зареждане от стандартен контакт, усилен контакт, Wall Box (стенно зарядно устройство) и дори на зарядни станции за бързо зареждане.



Режимите на зареждане на батерията с капацитет 50 кВтч са няколко и са адаптирани към всички възможни ежедневни ситуации. Това прави зареждането възможно в къщи, в базата или на обществени зарядни станции. Времената за зареждане са:

  • от стандартен контакт (8 A) - пълно зареждане за 31 часа;
  • от усилен контакт (16 A) - пълно зареждане за 15 часа;
  • от Wall Box с мощност 7,4 кВт - пълно зареждане за 7,5 часа при еднофазно бордово зарядно устройство с мощност 7,4 кВт;
  • от Wall Box с мощност 11 кВт - пълно зареждане за 5 часа при трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт;
  • при устройство за бързо зареждане - термичният контрол на батерията позволява употребата на зарядни станции с мощност 100 кВт - достигане на 80 % от заряда за 30 минути.

Батерията на е-Partner е с гаранция 8 години или 160 000 км, като за това време трябва да запази 70 % от своя капацитет.



При Peugeot e-Partner на пътниците е осигурен най-добрия температурен комфорт. Той се постига с мощен отоплителен резистор (5 кВт), седалки с подгряване (според версията), предварителна климатизация, която може да бъде зададена от сензорния екран (според версията) или дистанционно - чрез приложението за смартфон MyPeugeot ® (според версията). Когато автомобилът е включен в контакт за зареждане, тази функция, освен че осигурява комфорт, оптимизира и пробега, като позволява на батерията по - бързо да достигне оптималната работна температура. Свързан с топлообменната верига на пътническата кабина, термичният контрол на батерията позволява бързо презареждане, оптимизиран пробег и удължен експлоатационен живот.

Централната конзола в шофьорската кабина е обновена. Силовата линия се управлява с лостчето е-Toggle . Идеално интегрирано и ергономично, то предоставя достъп до функциите Park (Паркиране), Reverse (Заден ход), Neutral (Неутрална позиция), Drive (Движение) и Brake (Спирачка). На конзолата са разположени селекторът за трите режима на шофиране и поставка за индукционно зареждане на смартфони.



Новият Peugeot e-Partner, подобно на е-Expert предлага 3 режима на силовата линия, които се избират чрез селектора на централната конзола. Eco (60 кВт и 190 Нм) е за по-дълъг пробег и плавно шофиране. Normal (80 кВт и 210 Нм) е оптимален за ежедневна употреба. Power (100 кВт и 260 Нм) е за оптимална мощност при тежки товари.

Налични са два режима на спиране са налични, които осигуряват подходящо ниво на рекупериране на енергия в батерията. Moderate (Умерен) осигурява усещане, сходни с това при превозно средство с ДВГ. При Augmented (Усилен), който се избира с бутона B, разположен на панела управление на силовата линия, има осезаемо намаляване на скоростта още при освобождаване на педал на газта. Всички версии на новия Peugeot e-Partner са оборудвани с електрическа паркинг спирачка - нова функция за модела. Това, освен, че освобождава място на пода на кабината, осигурява комфорт и спокойствие при ежедневното шофиране.



Бордовата система Peugeot i-Cockpit® е доразвита в технологично отношение с два нови инструментални панела. Така с водача се споделя цялата информация, необходима за правилното управление на едно 100 % електрическо превозно средство. Като опция можете да се поръча 100% дигитален инструментален панел, което се прави за пръв път в сегмента на електрическите ванове. Той е с 10-инчов дигитален дисплей с висока резолюция. Извеждането на информацията на него интегрира най-новите разработки в графичния дизайн на Peugeot и предлага пълни възможности за конфигуриране и персонализация.

Инструменталният панел има няколко режима на изглед, достъпни от диск с бутони на волана. Това позволява на водача да настрои своя Peugeot i-Cockpit ® изцяло според желанията си. Акцентът може да е върху навигацията, управлението на енергията или системите в помощ на водача… Стандартният аналогов инструментален панел пък е адаптиран към управлението на електрическо превозно средство и е оборудван с powermeter, отчитащ на консумацията или рекуперацията на енергия във всеки един момент. Налични са и индикатор за консумацията на уредите за температурен комфорт, индикатор за заряда на батерията, цветна матрица на енергийните потоци, проследяването на заряда (текущ или отложен), информацията от бордовия компютър, информация за оставащия и пробега…

Над централната конзола е сензорният екран с пакет за свързана навигация, от който може да се влезе в меню Electric и да се обхождат подменютата: Flow - за преглед на енергийните потоци в реално време; Statistics – информация за консумацията; Charge – за планиране на отложено зареждане. Могат също да се видят зарядните станции по пътя, оставащият пробег или да се зададе времето за предварителна климатизация на кабината. Екранът на всеки смартфон може да се интегрира на централния екран благодарение на съвместимостта с MirrorScreen и протоколите за свързване Apple CarPlay ™и Android Auto ™.

Peugeot e-Partner комбинира компактни външни размери с максимални възможности за товарене. Батерията е под пода и не оказва никакво въздействие върху товарния обем, като снижава центъра на тежестта и увеличава стабилността на пътя. Окачването, идентично с това на версиите с ДВГ, осигурява най-добрите експлоатационни показатели и в ненатоварено, и в натоварено състояние. Специално адаптирано към модела е сервоусилването на кормилното управление. Диаметърът на завой, между бордюри, е 10,8 м.

Габаритната височина е под 1,90 м и гарантира достъп до повечето подземни паркинги, а новият Peugeot e-Partner е наличен в същите версии както при версиите с ДВГ:

  • ван - две дължини: Standard 4,40 м и Long 4,75 м с 3 места;
  • дълбока кабина - 5 места, фиксирани или сгъваеми, достъпни само във версия Long.
  • Модулността продължава да задава нови стандарти в този сегмент с триместната седалка Multiflex. Благодарение на отвора в разделителната преграда и на основата на страничната седалка, която може да бъде повдигната:
  • отпред могат да седят трима души;
  • средната седалка вече е по - голяма, тъй като липсва лостът за ръчната спирачка;
  • може да се постигне равен под с полезна дължина, увеличена до 3,09 м при версия Standard и до 3,44 м при версия Long.

Вече е налична функцията Мобилен офис, благодарение на масичка, вградена в сгъващата се облегалка на централната седалка, като тя може да бъде завъртяна както към пътника, така и към водача. Под централната седалка има пространство за съхранение, което може да бъде заключено с катинар.

Обемът за съхранение на вещи в кабината вече е капацитет до 113 л. Местата са лесни за достигане и ергономично разположени в кабината - жабка, горно отделение или дори горна жабка. Разположеното пред пътника пространство, използва мястото, освободено от въздушната възглавница, която вече е от типа „възглавница в тавана“ и може да побере 15-инчов компютър, както и да бъде поръчана с охлаждане. Компютърът да се зарежда директно в отделението за съхранение.

Капацитетът на теглене при e-Partner е запазен - товар до 750 кг. Полезният товарен обем е до 4,4 м³ за версия Long и 3,8 м³ за версия Standard е абсолютно същият както при версиите с ДВГ. Полезният товар е до 800 кг и е на най-доброто ниво за компактни ванове с електрическото задвижване.

Peugeot e-Partner е ще бъде наличен с нива на оборудване Pro и Premium, както и с готови версии Asphalt (за пътя) и Grip (за трудни пътни условия). 100 % електрическите версии могат да бъдат оборудвани с редица технологии и системи в помощ на водача:

  • достъп до автомобила и стартиране без контактен ключ;
  • Advanced Grip Control с 5 нива на сцепление;
  • асистент при потегляне по наклон;
  • Visiopark 180 ° (при камера за обратно виждане);
  • пространствен заден изглед – за следене на пространството отзад и встрани от автомобила върху специален 5 - инчов екран вместо върху огледалото за обратно виждане;
  • регулатор/ограничител на скоростта;
  • предупреждение при неволно пресичане на маркировката;
  • предупреждение при риск от сблъсък;
  • автоматично аварийно спиране;
  • предупреждение за намаляване на бдителността на водача;
  • автоматично превключване на дълги и къси светлини;
  • разширено разпознаване на пътните знаци и препоръки;
  • следене на сляпата зона;
  • система за контрол на стабилността на ремаркето;
  • индикатор за претоварване.

За безопасност на пешеходците, при движение напред и назад в града със скорост до 30 км/ч, е-Partner издава звуков сигнал.
При разработката на е-Partner целта е била на клиентите да се осигурят обща цена на притежание и еквивалентни експлоатационни разходи, както при аналогичен автомобил с ДВГ. Разходът за закупуване на електрическото превозно средство е по-висок. Трябвада се отчетат, обаче редица фактори, които са в полза на електрическия автомобил, подчертава производителят. Това са по-високата остатъчна стойност на пазара на употребявани автомобили, по-ниските разходи за поддръжка (с около 50 % за 48 месеца), по-ниските разходи на енергия (с до 70 % в сравнение с ДВГ).

Новият Peugeot e-Partner ще се продава в Европа от втората половина на 2021 г . Той се произвежда във Виго, Испания.

<< Обратно към новините