Цените на новия VW Caddy Cargo започват от 37 905 лв.
Стартовата цена за пътническата версия на петото поколение на бестселъра е 40 925 лв.
Новият Volkswagen Caddy Cargo се предлага в България на цени от 37 905 лв. до 53 085 лв. с ДДС, съобщиха от официалното представителство на марката у нас - Порше БГ. От 40 925 лв. до 66 430 лв. с ДДС са цените на пътническите версии на петото поколение на популярния компактен ван.
Петото поколение на един от бестселърите на Volkswagen бе официално представено в началото на тази година, а през октомври с пътни тестове край Мюнхен, в които участва и списание КАМИОНИ бе даден и пазарният му старт. В България поръчките за Caddy 5 стартираха на 1 декември 2020 г. Вече е активен и онлайн конфигуратор за товарните версии и за пътническите изпълнения. При поръчка доставката от завода е без забавяне и става в рамките на 3 месеца за наличните в производствената програма двигатели.
В ценовата листа на Порше БГ за товарното изпълнение Caddy Cargo – фургон, фигурират 11 стандартни варианта на модела, от които 5 са за версията Maxi. В действителност - с наличните опции изпълнения възможностите са много по-големи.
Най-ниската базова цена – 37 905 лв., в листата е за версията Cargo, която е с товарен обем 3,1 куб. м, оборудвана с двулитровия турбодизелов двигател 2.0 TDI BMT с мощност 75 к.с., 6-степенна предавателна кутия и предно предаване. Малко по-скъп - 38 715 лв. е вариантът с бензиновия двигател с директно впръскване 1.5 TSI BMT, 114 к.с., с механична 6-степенна предавателна кутия и предно предаване. При версията Cargo на-високата цена - 48 580 лв. е за Caddy с двулитровия турбо дизелов двигател 2.0 TDI BMT, 122 к.с., предавателна кутия 7DSG и предно предаване.
Цените на удължения вариант Cargo Maxi, който предлага товарен обем 3,7 куб. м започват от 43 220 лв. за варианта с бензинов двигател 1.5 TSI BMT, 114 к.с., механична 6-степенна предавателна кутия и предно предаване. И тук най-скъпият вариант - 53 085 лв. е оборудван с турбодизелът 2.0 TDI BMT, 122 к.с. и предавателната кутия 7DSG.
52 са базовите версии при пътническия вариант на Сaddy, които се отличават по двигателите, предавателните кутии, нивото на оборудване и броя места – 5 или 7. Най-ниската цена – 40 925 лв. е за петместна версия Kombi с двулитров дизелов двигател 2.0 TDI BMT, 75 к.с., 6-степенна механична предавателна кутия и предно предаване. Цените на останалите версии започват от 43 395 лв. за Caddy, 47 355 – за Life, 52 710 лв. – за Style, 47 235 лв. - за Kombi Maxi, 49 055 лв. - за Caddy Maxi, 52 220 лв. - за Life Maxi и 56 880 лв. - за Style Maxi. Най-високата базова цена - 66 430 лв., при пътническите версии е за седемместния Style Maxi с турбодизелов двигател 2.0 TDI BMT, 122 к.с., предавателна кутия 7DSG и предно предаване. И при пътническите версии има списък с допълнителни опции.
Когато казваме - най-ниско ниво на оборудване, рискуваме да изпаднем в леко противоречие, защото при Caddy 5 ниско ниво на оборудване няма. А моделът бе представен от Volkswagen Nutzfahrzeuge като по-голям, по-практичен, по-ефективен, по-интелигентен и бе наречен смартфон на колела.
Caddy 5 е базиран на модулната платформа за напречно монтирани двигатели (MQB), въведена при Golf 8 и позната от останалите автомобили на концерна. Обновеният външен и вътрешен дизайн са подчинени на функционалността, а моделът се предлага като товарен фургон, компактен пътнически ван и кемпер. Благодарение на MQB новият Caddy е просторен и предлага изобилие от пространство във всички версии.
Caddy 5 се конфигурира в нови нива на оборудване при пътническото изпълнение - Kombi, Caddy, Life, Style и като товарен фургон Cargo и Cargo Maxi. През 2021 г. гамата ще бъде допълнена от новия Caddy California, наследник на кемпера Caddy Beach. Volkswagen Nutzfahrzeuge ще предложи петото поколение на Caddy и Caddy California със задвижване на четирите колела 4MOTION. А като върхова версия с 4MOTION и наследник на Caddy Alltrack през 2021 г. на пазара ще се появи Caddy PanAmericana – кросоувър между ван и SUV.
При Caddy 5 e вложена нова конструкция на задния мост, който вече е с цяла греда и люлеещи се рамена, а листовите ресори са заменени от спирални пружини без това да прави компромис с товароносимостта. При Caddy Cargo това дава възможност да се натовари европалет напряко - благодарение на увеличеното до 1230 мм разстояние между арките на задните колела.
Максималната дължина на товарното пространство до преградната стена е 1797 мм при Cargo и 2150 мм при Cargo Maxi. Новост е, че вече дори при късата база - Caddy Cargo, се събират две, поставени напряко, европалета - заради увеличеното разстояние между арките на задните колела. Досега фургонът побираше само едно пале, натоварено по дължина. При Caddy Cargo Maxi ширината на страничната плъзгаща врата е увеличетна до 840 мм (ширината при предшественика беше 701 мм). Това вече позволява едното европале да се натовари през нея.
Пътническите версии идват серийно с пет места. Както късата, така и дългата база като опция могат да се оборудват както при предишното поколение с трети ред седалки, което превръща Caddy в седемместен автомобил. Седалките от третия ред се демонтират лесно с цел постигане на максимална гъвкавост.
Индикаторните и контролните прибори в петото поколение на Caddy са с нова архитектура. Изборът е между основната конфигурация от аналогов приборен панел с дигитален мултифункционален екран пред водача или новия Digital Cockpit, който е допълнително оборудване, а във версията Style се предлага серийно. В зависимост от нивото на оборудване серийно или опционално се предлага радио и навигационна система със сензорен екран на централната конзола с диагонал 6,5 инча, 8,25 инча или 10 инча.
Digital Cockpit в комбинация с върховото ниво на навигационната система Discover Pro с 10-инчов сензорен екран създава изцяло нов дигитален пейзаж от индикаторни и контролни елементи пред водача и пътника до него, наречен Innovision Cockpit. Чрез модула за онлайн свързаност (OCU), с интегрирана eSIM-карта, инфотейнмънт системата на Caddy има достъп до мобилни онлайн услуги, наречени накратко MOD. Климатичната система, разположена под инфотейнмънт системата, се управлява чрез иновативни дигитални и лесни за ползване сензорни плъзгачи.
Новост за модела са дигиталните сензорни повърхности за управление на светлините, аудиото и менюта. Типичният за марката въртящ се превключвател за светлините вече е в историята и е заменен от сензорния панел Светлина и видимост, разположен на обичайното място вляво на таблото, интегриран в кокпита на една линия на видимост е и инфотейнмънт системата.
В новия Caddy 5 от 19-те асистиращи системи са изцяло нови, а останалите са надградени с редица нови функции. Новите системи включват и върховата технология Travel Assist, приложена за пръв път в лекотоварен автомобил на Volkswagen. Тя осигурява асистирано шофиране в рамките на целия скоростен диапазон. Нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой. Тя е част от стандартното оборудване на всеки Caddy и от системата Front Assist. Новост в Caddy и при А-сегмента на градските ванове е асистентът за маневриране с ремарке, познат от големия Crafter като Trailer Assist.
Новите четирицилиндрови двигатели на Caddy са част от следващото еволюционно ниво на развитие на модела и без изключение са оборудвани с филтри за твърди частици. Трите турбодизелови силови агрегата TDI са с познатия работен обем от 2 л и предлагат три нива на мощност - 75 к.с., 102 к.с. и 122 к.с. и съответно въртящ момент от 250, 280 и 320 Нм. Комбинират се с шестстепенна механична или 7-степенна автоматизирана предавателна кутия с два съединителя. При тези дизелови двигатели Volkswagen Nutzfahrzeuge за пръв път прилага системата Twindosing, с което значително се намаляват емисиите на азотни окиси (NOx) в сравнение с тези при предшествениците, като AdBllue течността се впръсква от две дюзи, на две места – веднага след турбокомпресора и в SCR-системата.
С висока ефективност се отличава и турбобензиновия двигател TSI с работен обем 1,5 л с мощност 114 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм. Той ще бъде последван от работещия на сгъстен природен газ турбодвигател TGI с мощност 130 к.с. Разработва се и Plug-In-хибридната версия eHybrid, която ще се предлага на бензин или природен газ.