Mercedes Benz Trucks спечели Наградата за иновации при камиони за 2021 г.

30.11.2020

Mercedes Benz Trucks спечели Наградата за иновации при камиони за 2021 г.

Mercedes-Benz Trucks спечели наградата Truck Innovation Award за 2021 година с представените си през тази година камиони с алтернативни задвижвания. Журито беше впечатлено най-вече от концептуалния водороден камион GenH2 с горивни клетки, както и от тежкотоварния електрически eActros.

[✕]

   
 

Престижната награда беше символично връчена на Мартин Даум, председател на Управителния съвет, Daimler Truck AG и Свен Енерст, ръководител на Daimler Trucks Product Engineering, с видеоклип в централата на концерна в Щутгарт, Германия.



Наградата за иновации при камионите (Truck Innovation Award) се присъжда от Международното жури Камион на годината (IToY), коeто обединява 25 редактори и водещи журналисти в областта на индустриалните превозни средства от 25 професионални издания за камиони, сред които и списание КАМИОНИ. Това престижно отличие отдава признание на производителите на камиони за значителните им усилия и инвестиции в нови технологии и преминаване CO2 неутрален транспорт.

С печеливш резултат от 128 гласа, камионите с алтернативни задвижвания на Mercedes-Benz се пребориха с конкуренцията на електрическите камиони на Volvo Trucks и второто поколение CF Electric на DAF.

Членовете на журито IToY оцениха цялостния подход на Mercedes-Benz Trucks към електромобилността, основан на ясна дългосрочна стратегия, на глобална модулна платформа за електрическо задвижване и собствени разработки на най-важните критични компоненти. Идеята в тази ясна и добре обоснована стратегия за преход от дизелов към CO2 неутрален транспорт е да се разработят CO2 неутрални камиони, подходящи за всяка мисия. Става дума за портфолио от широка гама решения, което обхваща влизащия в серийно производсто през 2021 г. eActros, предназначен за тежка дистрибуция, през задвижвания от батерии влекач eActros Long Haul за превози на по-дълги разстояния до концептуалния камион GenH2, задвижван от течен водород на базата на горивни клетки.

С концептуалния камион GenH2 Mercedes-Benz показа пътя, по който ще върви с превозните следства, задвижвани с водород, и демонстрира за кои технологии компанията ще развива занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород. Благодарение на използването на втечнен вместо компресиран водород експлоатационните показатели на автомобила се планират да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.

Mercedes-Benz Trucks планира да започне пробни изпитания на камиона GenH2 през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.

Инженерите на Mercedes-Benz Trucks целят възможностите на камиона GenH2 по отношение на теглителна сила, обхват и производителност да са сравними с тези на конвенционалния Actros. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и особено мощна система от горивни клетки правят възможни голямата товароносимост и дълъг пробег и формират ядрото на концепцията GenH2 Truck.

Членовете на международното жури Камион на годината имаха възможност да се запознаят отблизо както с по-ранните прототипи на eActros, така и с последните модели, които са преди серийното производство, стартиращо през 2021 г. Водещите журналисти оцениха добрите характеристики за управление на камиона, захранван от батерии, както и неговите качества по отношение на ускорение и поведение на пътя.

Обобщавайки гласуването на журито, председателят на президентът на международното жури Камион на годината Джаненрико Грифини коментира: „Оформянето на CO2 неутрален транспорт изисква бързо развитие на акумулаторни електрически камиони и камиони с горивни клетки. Това развитие трябва да бъде подкрепено от дългосрочна стратегия за електромобилност, точно каквато представи Mercedes-Benz Trucks.“

<< Обратно към новините