Irizar пуска гама от CNG и LNG автобуси

24.11.2020

Irizar пуска гама от CNG и LNG автобуси

В резултат на усилията си да предложи иновативни и устойчиви решения за различните бъдещи нужди от мобилност, испанският производител Irizar Group включва компресиран природен газ (CNG) и втечнен природен газ (LNG) в гамата от задвижващи технологии за автобусите си.


По този начин Irizar разширява гамата си от ефективни и устойчиви продукти и технологични решения. Испанската марка вече предлага всички задвижващи технологии, познати в момента на пазара. В портфолиото на Irizar влизат от интегрални автобуси с конвенционални дизелови двигатели Euro6d, работещи с HVO и B100, през двигатели на природен газ или биогаз, до автобуси и превозни средства със 100% електрическо задвижване - включително автобуси, използващи паралелна хибридна технология при градските и междуградските модели.

Ползите за околната среда, предлагани от автобусите с газови двигатели, според Irizar, намаляват емисиите на CO2 с от 20 до 25%, тези на NOx с до 60%, а праховите частици - с над 98%. В допълнение към предимствата спрямо дизела са и намалените вибрациите и шумове с до 4-5 дБ. По отношение на експлоатационните разходи се изчислява, че намалението им може да достигне до 35%, в зависимост от разликата в цените на природния газ и дизеловото гориво. Разходите за поддръжка пък остават подобни на тези при конвенционалните дизелови превозни средства. Пробегът с едно зареждане при CNG е до 500 км, докато при версията LNG е два пъти по-дълъг.

Гамата от газови автобуси на Irizar с двигатели с искрово запалване включва модели върху шаси от Scania. Това са междуградските i4 и i3le с дължина от 12 до 15 м в CNG версия и отново i4, както туристическите модели i6 и i6S с дължина от 12 до 15 м във вариант LNG.
Първият модел, оборудван с тази технология е Irizar i4 от клас II - универсален автобус за градски, училищни или бизнес превози. Газовият Irizar i4 е версия H. Дългият 12,92 м автобус е изграден на шаси Scania K320 EB 4X2 E6D CNG. С гъвкавостта си моделът ще допълни гамата от задвижващи технологии, предлагана от Irizarq при интегралните автобуси или конвенционалните модели, изградени на шаси.

Четирите надлъжни цилиндрични резервоара за CNG, разположени на покрива, са с общо тегло от около 750 кг, общ обем 1260 куб. дм и приблизителен капацитет от 240 кг газ. В зависимост от нуждите на оператора автобусът може да бъде снабден с допълнителен резервоар за увеличаване на пробега с едно зареждане. Моделът е снабден с два извода за зареждане и манометър. Интегрирането на резервоарите в очертанията на превозното средство запазва естетиката и аеродинамиката му, което означава, че автобусът може да изпълнява същия тип услуги като аналогичния дизелов модел при оптимален пробег и максимална безопасност.

Газовият модел е оборудван със същата климатична система като дизеловите автобуси. Вътрешната височина, багажниците над седалките и обемът на външните багажници са запазени.

Водачът разполага с екран за контрол на газа, за да бъдат спазени всички протоколи за безопасност. Това позволява откриване на течове и пускането на водно-аерозолната система за пожарогасене.

Въпреки допълнителното тегло от 700 кг на покрива газовите автобуси отговарят на Правило R66.02 и на протоколите за термична и механична безопасност, в съответствие с Правило 110.

Газовите автобуси вече са в портфолиото на Irizar и могат да се поръчват.

<< Обратно към новините