Mercedes-Benz Buses – Now & Next

29.09.2020

Mercedes-Benz Buses – Now & Next

В рамките на международно събитие Shaping The Now & Next, проведено в края на септември във Вьорт ам Рейн, Mercedes-Benz Buses представи официално някои интересни новости в автобусната си гама.

[✕]

 
На първо място трябва да започнем с почти изцяло обновената версия на междуградския модел Mercedes-Benz Intouro. Обновеният модел ще се предлага на два моста - с три колесни бази и дължина 10,8 м, 12,2 м и 13,1 м и на три моста с дължина 14,9 м съответно с 12, 15, 17 и 19 реда седалки. Чрез намалено тегло и подобрена аеродинамика при новия Intouro производителят декларира намаляване на разхода на гориво с до 9,2%, а от 2022 г. моделът ще се предлага и в хибридна версия. Новост при Intouro е и оборудването му със системата АВА 5, реагираща на подвижни и неподвижни обекти и спираща при нужда напълно автобуса, ако има опасност от сблъсък. Системата разчита на мултифункционалната камера и на радар.



Двигателят е OM 936, Euro VI, шестцилиндров, редови, с работен обем 7698 см³. Максималната му мощност е 354 к.с. при 2200 об./мин, а максималният въртящ момент – 1400 Нм при 1200-1600 об./мин. Предавателната кутия е автоматизираната Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift.

В целия си блясък във Вьорт бе представен премиерният 18-метров съчленен електрически градски автобус eCitaro G. той идва, както обещаха от Mercedes-Benz около 2 години след премиерата на 12-метровия електрически модел. И пак, както бе обещано – с новия пакет от батерии - собствено производство. Най-важното при новия тип енергоносители е, че те са от типа Solid State Battery (SSB). При тези NMC батерии не се използва течен електролит и няма нужда от сепаратори. Това води до намаляване на теглото им при увеличени с 30 на сто енергийна плътност и капацитет. Важна подробност за този тип батерии е, чете не се нуждаят от принудително охлаждане. От Mercedes-Benz предвиждат в гамата на eCitaro да бъде включен и модел с удилжен пробег, който разчита освен на батериите и на водородни горивни клетки. Относно зареждането се предлага като опция пантограф или зареждане от монтирани над автобуса релси (от 2021 г.), а обичайното оборудване е за зареждане от конектор, разположен от ляво от дясно или на задната страна на автобуса. Седемте пакета с батерии, всеки с капацитет 63 кВтч осигуряват общо 441 кВтч. В главините на втория и третия мост са монтирани четири електродвигателя – всеки с мощност всеки по 125 кВт.

Във Вьорт можеше да се види обновена – още по-комфортна и функционална версия на минибуса Mercedes Benz Sprinter City 75, представен преди около 2 години и базиран на последното поколение на лекотоварния бестселър Sprinter. Моделът е оборудван с всички възможни системи за сигурност, помощ на водача и комфорт.



Ориентацията му е към междуградски и туристически пътувания при висок ниво на комфорт. Стандартно двигателят е Mercedes-Benz OM 651, Euro VI – четирицилиндров с работен обем 2143 см³, максимална мощност 163 к.с. при 3800 об./мин и максимален въртящ момент 360 Нм в диапазона 1400-2400 об./мин. Предавателната кутия е автоматичната Mercedes-Benz 7G-TRONIC PLUS.

Повече – в октомврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg

Вьорт – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините