Започва Rally Turkey Marmaris 2020

16.09.2020

Започва Rally Turkey Marmaris 2020

Тринадесетото издание на това рали, което стартира в петък, 18 септември, за най-голямо разочарование на феновете ще се проведе без публика. Все пак то е едно от малкото събития във WRC 2020, които след 6-месечно прекъсване не бяха отменени или пренасрочени заради Covid-19.

[✕]

Организаторът – Федерацията за автомобилни спортове на Турция, е подготвил маршрут от общо 714,32 километра с 12 скоростни етапа на макадам, разделени в три дни:

18 септември: СЕ 1 и 2;

[✕]


19 септември: Скоростни етапи №№ 3, 4, 5, които след сервизната зона същия ден се минават повторно като №№ 6, 7 и 8;

20 септември: СЕ 9 и 10, сервизна зона и отново минаване на двата етапа, този път като СЕ 11 и 12, като последният е и Power Stage, носещ допълнителни точки на петимата най-бързи в него.

Дължините на скоростните етапи са различни – СЕ 10 и 12 са по 6,28 км, но пък няколко етапа са с по 38 и почти 32 км. Общата дължина на СЕ е 221,46 километра.

Заявилите участие конкуренти са 26. И трите отбора, участващи в надпреварата при производителите, са с пълен състав:

Toyota Gazoo Racing WRT – Ожие/Инграсиа, №17, Еванс/Скот, № 33 и Рованпера/Халтунен, № 69;
Hyundai Shell Mobis WRT – Нювил/Жилсул, № 11, Танак/Ярвеойа, № 8 и за това състезание - Льоб/Елена, № 9;
M-Sport Ford WRT – Сунинен/Лехтинен, № 3, Лапи/Ферм, № 4 и Грийнсмит/Едмънсън, № 44.
Между останалите претенденти са френският пилот Лубе с Hyundai i20 Coupe WRC и дузина претенденти с Škoda Fabia Rally2 evo, Škoda Fabia Rally2, Ford Fiesta Rally2 и Citroën C3 R5.

Тука има, тука няма

Пандемията, която засегна моторните спортове, удари много силно и световния рали шампионат (WRC): след като стартира с Рали Монте Карло в края на януари, продължи с осакатен маршрут в Швеция (липса на сняг) и едва не се препъна в Мексико, където третия ден изобщо не се проведе, за да могат отборите да долетят в Европа преди спирането на полетите, Covid-19 извади от календара на шампионата 6 поредни състезания - Чили, Аржентина, Португалия, Кения, Финландия и Нова Зеландия. Трескави мерки за компенсация вмъкнаха ударно едно ново рали - в Естония, родината на сегашния световен шампион, който с Hyundai спечели у дома пред съотборника си Брейн и Ожие, който т.г. кара за Toyota. Фантастично се представи и 19-годишният Кале Рованпера, който след като спечели 5 скоростни етапа, щеше да бъде на подиума, ако не бе наложеното му наказание от 60 секунди.

След етапа от шампионата в Турция се очаква голямата битка между претендентите в Италия, на отложеното от пролетта Rally Italia Sardegna. То също е на макадам и е насрочено за втората събота и неделя на октомври.
След като бе отменено и ADAC Rally Deutschland, предвидено за 15-18 октомври, шампионатът щеше да приключи с по-малко от половината от първоначално обявените 14 състезания. За да избегнат гафа, организаторите вмъкнаха белгийското рали Renties Ypres Rally Belgyum, което от години е част от Европейския Рали Шампионат (ERC). Досега то е провеждано на изключително тесни асфалтови пътчета. Трасето и организацията вероятно ще предизвикат немалко коментари сред участници и зрители, но е последната възможност за условно „пълен“ шампионат, т.е. с поне 50% от предвидения брой състезания.

Позициите преди Rally Turkey Marmaris 2020

Преди този старт начело във временното класиране са Ожие/Инграсиа с по 79 точки, следвани от съотборниците си Еванс/Скот с по 70 и Танак/Ярвеойа с по 66 точки. На следващите пет места са Рованпера/Халтунен – по 55, Нювил/Жилсул – по 42, Сунинен/Лехтинен – по 34, Лапи/Ферм – по 30 и Брейн/Негл (Hyundai) – по 25. Следват три екипажа с равен брой точки – по 8, в които пилоти са Льоб, Катсута (Toyota) и шведът Тидеманд (Skoda).

Рали Естония сведе разликата между точките на първите два отбора до пет: Toyota Gazoo Racing WRT е със 137, със 132 са Hyundai Shell Mobis WRT. Сборът на M-Sport Ford WRT е 83 точки.

<< Обратно към новините