Scania представя гамата си от електрически камиони

15.09.2020

Сериите L и P на шведския производител вече се предлагат на пазара на ток и като хибриди

Scania представя гамата си от електрически камиони

Scania обяви пускането на пазара на гамата си от електрически камиони. Високопроизводителните напълно електрически и хибридни превозни средства първоначално ще са фокусирани върху градски превози и дистрибуция.

[✕]

 
Изцяло електрически камиони Scania в началото ще се предлагат с кабините от серия L и P. Батериите са с капацитет от 165 до 300 кВтч, а електродвигателят е с мощност 230 кВт (около 310 к.с.). Клиентите могат да избират между пет или девет акумулаторни батерии, като най-мощният пакет е с обхват до 250 км с едно зареждане.

Една от батериите е в тунела, където обикновено се монтира ДВГ, а останалите са по протежението на шасито. Батериите могат да се зареждат удобно от зарядно 130 кВт DC чрез конектор за комбинирана система за зареждане (CCS). Времето за зареждане от нула до 80 процента е приблизително 40 минути при пет батерии и приблизително 65 минути за варианта с девет батерии. Междувременно батериите се зареждат непрекъснато в движение чрез регенерираща спирачна енергия.

[✕]


Хибридният камион на Scania, предлаган също за кабини от серии L и P, предоставя възможности за пътуване на дълги разстояния в режим на двигател с вътрешно горене и впоследствие може да изминава до 60 км в електрически режим, ако е необходимо. Така в комбинация с възобновяемо гориво се намалява значително въздействието върху климата.

Тъй като хибридния камион разполага и с двигател с вътрешно горене, наличното пространство за акумулаторни батерии е по-малко. Оборудван е с три батерии с капацитет 90 кВтч и електродвигател с мощност 115 кВт. Времето за зареждане от нула до 80 процента е приблизително 35 минути, а в допълнение към зареждането чрез регенериране на спирачна енергия, батерията може да бъде дозаредена по време на процеса на товарене и разтоварване.

С безшумния режим на двата камиона и забележителното ускорение на напълно електрическия камион - с въртящ момент на двигателя от 2200 Нм шофирането е съвсем различно и вълнуващо. „Знаем, че има много млади и опитни шофьори, които ще бъдат привлечени не само чрез осезаем принос за устойчиви превози, но и от възможността да бъдат сред първите на пътя с тези камиони на бъдещето“, казват от Scania.

Електрифицираните камиони могат да бъдат поръчвани като влекачи или шаси кабини за различни приложения.

И двете технологии се основават на модулната система на Scania с компоненти, изпробвани и изпитани в цялата гама на марката, добре известни със своята издръжливост и надеждност.

След доказаните резултати в производството на първокласни дизелови и задвижвани с възобновяеми горива превозни средства, новата гама на Scania бележи значителна стъпка в развитието на шведската компанията. През следващите години компанията ще продължи да развива своята гама от електрифицирани превозни средства за всякакви приложения, включително - превози на дълги разстояния и строителни приложения.

„С голяма гордост обявяваме началото на дългосрочния ангажимент за електрификация на Scania“, казва президентът и изпълнителен директор на компанията Хенрик Хенриксон. „През следващите години ще пускаме ежегодно електрифицирани продукти от цялата ни гама и в момента реорганизираме производството си за тази цел. От особено значение е, че след няколко години ще представим и електрически камиони за дълги разстояния, пригодени за бързо зареждане по време на задължителните 45-минутни почивки на шофьорите", допълва той.

Електрификацията на гамата от тежкотоварни камиони е решаваща за постигането на целта от Парижкото споразумение за ограничаване на глобалното затопляне до стойности под 2 °C. Следователно електрическите превозни средства ще стават все по-привлекателна опция за прогресивните клиенти. В началните етапи Scania ще разработи и внедри хибридни и напълно електрически камиони в партньорство с тези перспективни клиенти.

„Въпреки, че електрифицираните превозни средства в някои аспекти представляват нова технология, ние сме предприели всички възможни стъпки, за да гарантираме, че прилагаме същите непоколебими критерии за качество и надеждност, както и при другите ни камиони. Scania означава първокласно качество и излишно е да споменаваме, че именно това характеризира и нашите електрически камиони“, казва Андерс Лампинен, директор нови технологии в компанията.

„Убедени сме, че прогресивните клиенти ще са нетърпеливи да поемат пътя към електрификацията, като предприемат първоначални стъпки, за да гарантират бъдещето на своите автопаркове, казва Лампинен. - В големите транспортни компании с голям автопарк внедряването им дава ранна възможност да натрупат опит в тази област. Междувременно знаем, че все по-голяма част от клиентите използващи транспортни услуги се интересуват от намаляването на въглеродния отпечатък."

Както хибридният, така и напълно електрическият камион ще бъдат от съществено значение за работа в нарастващия брой градски нискоемисионни зони по света. Те също така предоставят възможности за по-пълноценно използване на превозното средство. При безшумни доставки транспортните услуги могат да бъдат извършвани през нощта и рано сутрин, като се избягват задръстванията и трудностите при паркирането. Проучванията показват, че доставките извън пиковите часове могат да бъдат над 30 процента по-бързи, отколкото при еквивалентни дневни транспортни маршрути, благодарение на по-безпроблемното паркиране в пунктовете за доставка, по-малкото опашки, по-високите скорости и възползването на зелената вълна от светофарите на кръстовищата.

<< Обратно към новините