Автономен MAN ще променя логистиката в Германия
Участниците в амбициозния проект „Автономни иновации в терминалните операции“ (ANITA) -производителят MAN, Deutsche Bahn, Университетът за приложни науки Fresenius и производителят на автономни превозни средства Götting KG планират да автоматизират товаренето на транспортните средства.
Проектът ANITA, който стартира на 1 юли, трябва да създаде напълно автоматизиран камион за гъвкава обработка на контейнерите на терминала. Превозното средство ще бъде тествано на терминала DUSS в Улм Дорнщат по време на логистичните операции, извършвани там. Опитните оператори на кранове трябва да се справят с контейнерите, така че камионът да се тества в реални условия, информираха от MAN в прессъобщение.
Първо, на мястото ще бъде създадена специализирана цифрова инфраструктура с всички необходими интерфейси.
Götting KG ще разработи алгоритми за локализиране и откриване на препятствия за превозното средство, което ще позволи на камиона да се движи независимо в депото за контейнери на DB Intermodal Services и DUSS терминала. По време на тестовете винаги ще има оператор на борда на камиона, в случай на необходима намеса.
За да се осигури комуникация между камиона и терминала или контейнерния склад, поведението на хората и машините първо ще бъде анализирано, а след това трансформирано в цифрови процеси. Това е работата на Университета за приложни науки.
Конкретното предизвикателство в проекта е не само да се проучи поведението на системата, но и да я преведем в цифрова концепция, с която машините да работят, заяви Кристиян Т. Хаас, директор на Института за изследвания на сложни системи в университета.