Шефовете на Nikola Motor със заплата от 1 долар

10.06.2020

Шефовете на Nikola Motor със заплата от 1 долар

Тревър Милтън, изпълнителният председател на американския стартъп Nikola Motor, обяви, че Бордът на директорите на компанията се отказва от досегашните си заплати.

[✕]

Целият ръководен екип на Nikola - изпълнителен председател, главен изпълнителен директор, финансов директор, началници на отдели правен и човешки ресурси, всички се съгласиха на заплата от 1 долар годишно, плюс бонус акции, ако постигнем планираните цели. Няма да получаваме повече от $1, без парични бонуси и плащания, само $1, плюс възстановяване на разходите ни и командировъчни. Никога не съм виждал публична компания да прави подобно нещо. Това ни дава невероятна увереност и спестява разходи на компанията. Nikola Motor задава новите световни стандарти“, информира Милтън с социалните мрежи.

Решението на Борда на директорите на Nikola Никола обаче не е безпрецедентно. Подобна стъпка в началото на пандемията от коронавирус направи, наред с други, германският производител на моторни масла Liqui Molly. Ернст Прост, президент на компанията, обяви в началото на април, че се отказва от заплатата си и че е дал на служителите еднократен бонус от 1000 евро за работа по време на пандемията.

Независимо колко големи са доходите на шефовете на Nikola и дали резултатите ще им донесат бонуси, партньорите в съвместното предприятие между Iveco, FPT Industrial и Nikola, обявиха през февруари, точно преди избухването на пандемията, че производството на електрически камиони и камиони с горивни клетки, ще бъде в централата на Iveco в Улм, Германия.

Nikola Tre, камионът за европейския пазар, бе представен миналия декември. Както обявиха от Iveco, FPT Industrial и Nikola, първите превозни средства трябва да излязат от производствената линия през първото тримесечие на 2021 г. Версията на превозни средства с горивни клетки е планирана за производство от 2023 г.

Първите модели ще се предлагат в конфигурации 4 × 2 и 6 × 2, с батерии до 720 кВч и система от електрическо задвижване, която осигурява до 480 кВ непрекъсната мощност. Nikola Tre е базиран върху платформата на Iveco S-Way.

<< Обратно към новините