Новият Volvo FMX – здрав строителен камион с екстри

16.03.2020

Новият Volvo FMX – здрав строителен камион с екстри

Изцяло нова кабина, увеличен полезен товар, иновативни функции за безопасност, мостове с увеличена товароносимост - това са част от екстрите в новия FMX.

[✕]

Какво е важно за един камион за строителството – да е здрав, як, издръжлив, да носи много и да преодолява всякакви терени. Ето как новият Volvo FMX отговаря на тези изисквания.

 

[✕]

Нова кабина

 

Под нова кабина тук се има предвид не просто сменени някои части и подобрена аеродинамика, а изцяло нова конструкция и структура на кабината. Новата кабина включва и предна секция с лесносменяеми подсилени части, протектори за фаровете и нови V-образни LED фарове, както и нови противоплъзгащи се стъпала. С всичко това FMX отговаря на изискванията да е здрав и издръжлив.

Дневната кабина на новия Volvo FMX е с увеличено пространство и допълнително място за съхранение до 800 литра. Освен това водачите получават подобрена видимост благодарение на по-ниската линия на вратите и новите огледала. Видимостта може да бъде подобрена още повече чрез добавяне на камера от страната на пътника, която осигурява допълнителен изглед отстрани на камиона.



Арматурното табло е значително модернизирано. Вниманието веднага се привлича от изцяло дигиталния 12-инчов дисплей с висока разделителна способност, който изпълнява ролята на панела с инструменти. На него водачът може да избира 4 различни изгледа в зависимост от предпочитанията си. Вдясно от кормилото на арматурното табло е разположен втори 9-инчов дисплей (опция), който осигурява допълнителна информация. Точно на него се вижда информацията от камери, ако има такива.


 

Приятна екстра, която досега се предлагаше само в FH, е възможността за допълнително накланяне на волана, така че позицията му да е максимално удобна за водача.

Новата спална кабина на Volvo FMX се доставя с подобрени възможности за съхранение, включително голямо отделение за съхранение под повдигнатото легло и горно задно отделение за багаж с LED панели в разделителите на отделението. Подсилена изолация предпазва от студ, топлина и шум. Придвижването от седалката до леглото е по-лесно от всякога с новия по-компактен, ергономично проектиран скоростен лост за I-Shift.

Новият FMX се предлага и оборудван с нов панел за контрол на сцеплението, който помага на водача безпроблемно и бързо да се справи с потенциално опасни ситуации, както на пътя, така и извън него. Водачът може лесно да осигури повече сцепление, като включи блокировките на диференциалите чрез завъртане на ясен и лесен за управление регулатор и същевременно наблюдава състоянието на сцеплението на индикаторното табло.





По този начин новият
FMX отговаря на изискването да преодолява всякакви терени. За това спомага и окомплектоването с I-Shift с предавки за бавен ход.


Нови мостове с повишена товароносимост

Новият Volvo FMX разполага с най-тежкото допълнение към гамата шасита на Volvo – спомагателен мост до 38 тона, който позволява брутно тегло на композицията до 150 тона. Точно такъв FMX беше в основата на кулата от четири камиона, която Volvo Trucks показа във впечатляващо видео, промотиращо новите модели.


 

Освен това предното въздушно окачване е обновено, което позволява натоварване на предния мост до 10 тона или 20 тона за двойни предни мостове. За камиони с управляван предно- или задноразположен спомагателен мост ъглите на завиване са увеличени, което води до по-добра маневреност и намалено износване на гумите.

Ето как новият FMX изпълнява изискванията да е як и да носи много.

За особено тежки приложения, като рудодобив, Volvo FMX се предлага с опционален стоманен покривен люк с ръкохватка за авариен изход, която сваля целия люк.
 

Нови функции за безопасност


Тези функции са „заети“ от флагмана FH, където също са новост. Системата за круиз контрол има две нови опции. Първата е възможността да се зададе максимална скорост при спускане по наклон, за да се предотврати нежеланото ускорение при спускане. Когато автомобилът достигне тази максимална скорост, се задейства и „крачната“ спирачка, така че да не се надвиши скоростта. Втората е усъвършенстваният адаптивен круиз контрол (ACC), който работи при всяка скорост, включително до нула км/ч.

Спирачната система с електронно управление (EBS), която е необходимо условие за функции за безопасност, като предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка и електронен контрол на стабилността, вече е стандартно оборудване в новия камион.

<< Обратно към новините