Новите Volvo FH - с фокус върху водача

12.03.2020

Новите Volvo FH - с фокус върху водача

Специално проучване, проведено от Volvo Trucks, показва кое е най-важното за собственици и водачи. И новите Volvo FH са разработени съобразно с резултатите от проучването.

[✕]

 

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, абонирайте се тук.

В света на транспорта има две противоположни тенденции. От една страна се увеличават обемите на превозваните товари и стоки, а от друга страна добри и качествени професионални водачи липсват навсякъде по света. Към момента единственият начин да се доближат тези противоположни тенденции е камионите да стават все по-удобни, по-безопасни и по-атрактивни, така че транспортните фирми да могат да привличат добри водачи.

И точно това се е стремил да направи производителят от Гьотеборг при разработката на новите Volvo FH. Ето какво е постигнал.

 

Нова работна среда на водача

 

Арматурното табло е значително модернизирано. Вниманието веднага се привлича от изцяло дигиталния 12-инчов панел с висока разделителна способност, който изпълнява ролята на панела с инструменти. На него водачът може да избира 4 различни изгледа в зависимост от предпочитанията си.



Вдясно от кормилото на арматурното табло е разположен допълнителен 9-инчов дисплей, който осигурява допълнителна информация – на него се вижда системата за забавление, навигационната система, информацията от камери, ако има такива, друга транспортна информация. Този дисплей може да се управлява по различни начини - чрез интуитивно разположените бутони на волана, чрез гласово управление или директно чрез сензорния екран. Както индикаторното табло, така и допълнителният дисплей работят на много езици.


Лостът за управление на
I-Shift остава, с което Volvo остава единственият производител на камиони с такъв лост – всички останали управляват превключването на предавките или чрез лостче вдясно на кормилната колона или чрез бутони на контролното табло. И при Volvo управлението на предавателната кутия може да е чрез бутони, но това е в случай, че се поръча само един режим на управление – икономичен. Ако собственикът или водачът иска да може да превключва примерно между eco и power режим по време на движение, той трябва да поръча конфигурацията с лост за I-Shift. Всъщност този лост в новите FH е по-компактен и по-ергономичен, така че ръката на водача спокойно може да почива върху него, а от друга страна това оставя повече пространство в кабината.

За водачите, които се нуждаят от много по-голям капацитет на акумулаторите, се предлага интелигентна система с четири акумулатора, която гарантира, че винаги има резервно захранване за стартиране на двигателя. Предлага се и обширен набор от опции за персонализиране с нови материи и цветове.
 

Усъвършенстван външен вид

 

Промените във външния вид имат две цели – до подобрят аеродинамиката на автомобила, пряко влияеща върху разхода на гориво, и да направят FH още по-отличителен и разпознаваем.


И двете цели са постигнати със следните изменения. Характерните V-образни фарове са изместени навън, за да съответстват на отличителната линия на вратите на кабината.



Емблемата на предната решетка в новите
FH е по-голяма. Страничните пътепоказатели също са преместени към вратата, което подобрява аеродинамиката на камиона. Панелът на чистачките е по-изчистен и тънък..


 

Нови интелигентни системи

Всички подобрения в системите са свързани с улесняване работата на водача и с подобряване на безопасността.

 

Адаптивни дълги светлини
Те са опция, но много полезна опция, която подобрява безопасността за всички участници в движението. Как – като автоматично се изключват избрани сегменти от дългите LED светлини, когато има насрещно движение или друго превозно средство зад камиона. Дългите светлини се регулират, когато камерата и радарът открият други превозни средства или когато камерата открие промени в количеството светлина около камиона.
 

Нови опции на круиз контрола
Те са две. Първата е възможността да се зададе максимална скорост при спускане по наклон, за да се предотврати нежеланото ускорение при спускане. Когато автомобилът достигне тази максимална скорост, се задейства и „крачната“ спирачка, така че да не се надвиши скоростта. Втората е усъвършенстваният адаптивен круиз контрол (ACC), който работи при всяка скорост, включително до нула км/ч.
 

Системи за безопасност
Спирачната система с електронно управление (EBS), която е необходимо условие за функциите за безопасност, като предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка и електронен контрол на стабилността, вече се доставя стандартно в новия камион. Като опция се предлага също Volvo Dynamic Steering със системите за безопасност Lane Keeping Assist – за активно поддържане на камиона в лентата на движение, и подпомагане на стабилността.
Новост е и системата за разпознаване на пътните знаци, която може да открива пътни знаци, като ограничения за изпреварване, тип път и ограничения на скоростта. Тази функция е само информативна – примерно на панела с инструменти водачът вижда ограничението на скоростта, но камионът сам не предприема никакви действия за промяна на скоростта, ако е необходимо.
Видимостта може да бъде подобрена още повече чрез добавяне на ъглова камера от страната на пътника, която осигурява помощен изглед отстрани на камиона на допълнителния дисплей. Тя, разбира се, е опция.

Силовата линия

Силовата линия на практика не е променяна, защото не е и нужно. С въведените през миналата година модели Volvo FH с I-Save за Евро 6, които комбинират новия двигател D13TC (Turbo Compound) с пакет други характеристики Volvo вече подобри значително горивната ефективност на камионите си за превози на дълги разстояния.

Повече информация за Volvo FH с I-Save вижте тук, а видео от драйв тест на Volvo FH с I-Save – тук.

Производителността – друг важен приоритет за клиентите – е допълнително оптимизирана при Volvo FH благодарение на капацитета му за увеличени натоварвания на предния мост, както и предно и задно разположен спомагателен мост с подобрени ъгли на завиване за намаляване на износването на гумите и подобряване на маневреността. Камионът се предлага и с повдигане на тридемния мост, позволяващо изключване и повдигане на задния мост, когато камионът не е натоварен, което намалява разхода на гориво.

<< Обратно към новините