Новата генерация на MAN е приказка за взискателни водачи
11.02.2020
MAN Truck & Bus представи в Билбао изцяло ново поколение камиони за първи път от 20 години. И чакането определено си заслужаваше…
Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.
Новият MAN е ориентиран към променящите се изисквания в транспортния бранш и задава нови стандарти в асистент системите за помощ, за ориентацията на водача и за дигиталната свързаност.
Новото поколение камиони пресъздава развитието на MAN Truck & Bus от производител на превозни средства до доставчик на интелигентни и устойчиви транспортни решения. С икономия на гориво от 8 процента, новата генерация постига значителни намаления на вредните емисии.
Новоразработената система за помощ при завой помага за предотвратяването на сериозни инциденти в градския трафик. Асистентът за смяна на лента предупреждава и водача на превозните средства в съседните ленти. MAN включиха свои клиенти и шофьори в разработването на новото поколение камиони, така че техните изисквания да станат част от функционалността на новото превозно средство.
Новото поколение камиони върви по стъпките на легендарните серии на марката. MAN TGA, представен през 2000 г., беше флагман за конструирането на бъдещите камиони. поколение на MAN следва примера на предшествениците си, но задава и нови стандарти на комфорт, безопасност, ефективност, надеждност, обслужване, свързаност и дигитализация.
Моделите от сериите TGL, TGM, TGS и TGX са с допустима максимална маса от 7,5 до 41 тона. Те идват с 8 различни нови кабини и с точното шаси за всеки влекач.
Всяка транспортна мисия има своите специфични предизвикателства. Камионът в международния транспорт на дълги разстояния трябва да предлага не само висока горивна ефективност и ергономичност за по-комфортно шофиране, но също така да осигури подходящата концепция за почивка и зона за сън. Това дава възможност на водачите да се възстановят оптимално по време на почивките, защото само напълно отпочинали, те могат да запазят концентрация и да управляват камиона си по безопасен и екологичен начин.
Системите за подпомагане, като полуавтоматичното шофиране в задръствания или функцията за подпомагане при завой, предоставят допълнителна поддръжка. Безопасността е от ключово значение за операторите, не само при експлоатация на дълги разстояния, но и на строителни площадки и в логистични мрежи. Добрата видимост и оптималното показване на важната информация за шофиране на дисплей, са от съществено значение при градско шофиране, на тесни строителни площадки или при маневриране около трудни локации за доставка.
Ергономията при честото влизане и излизане от кабината, е част от ежедневната работа в градския транспорт или при експлоатация на комунални приложения. Важно е да изберете подходящата надстройка за транспортната задача, за която шасито трябва да предлага оптимални технически и електронни интерфейси. Подходящият дизайн на задвижващата линия е от ключово значение за да гарантира, че водачът и превозното средство могат да се справят с транспортната задача ефективно и на време. Предлагайки оптималното решение, MAN е проектирал новата си продуктова гама в модулна форма, за да отговори на разнообразните изисквания на различните транспортни сектори.
Съхрани това, което е изпробвано и работещо, и го направи още по-добро, ако е възможно. Това е философията на на новото поколение камиони на MAN, базираон на познатите модели и серии. Транспортът на далечни дистанции и тежкотоварните задачи все още са под контрола на новите модели от серията MAN TGX. те са лесно разпознаваеми с широките си, удължени и високи кабини. Както и досега, новият MAN TGX предлага избор от три серии двигатели с богата гама от мощности. Първокласният MAN D38 е с мощност до 640 к.с.; средният клас MAN D26 е от 430 к.с. до 510 к.с.; а за леки превози на дълги разстояния помощникът е MAN D15 - с от 330 до 400 к.с.
Наред с класическите 4x2 и 6x2 влекачи и шаси кабини, версиите 6x4 и 8x4 също се предлагат и за TGX, тъй като те са популярен избор при тежкотоварни транспортни операции. Влекачът 4х2 може да бъде оборудван с MAN HydroDrive, хидростатичното задвижване на предния мост, осигуряващо допълнително сцепление върху неасвалтирани пътища. С това разнообразие от опции, MAN TGX покрива диапазон от 18 до 41 тона допустима максимална маса на превозното средство. За приложения с голямо натоварване е възможна и композиция от 250 тона.
Новият MAN TGS е с приложение за тежкотоварни строителни превозни средства, за дистрибуция и за комунални дейности. Тази серия от модели се характеризира с тесни кабини, тъй като в типичните приложения ключово значение имат, както товарът, така и добрата видимост. По отношение на силовите агрегати MAN предлага TGS с двигател D26 или D15, покриващ широк диапазон на мощност от 330 до 510 к.с. Широката гама варианти прави от MAN TGS царят сред лъвовете, когато става дума за конфигурации на задвижването.
Независимо дали 4x2 и 6x2 като полуремаркови трактори или шаси, класическите 6x4, 8x2 и 8x4 за голямо разнообразие от сектори, или специализираните платформи за задвижване на всички колела за терен терен, конфигурирани като 4x4, 6x6, 8x6 или 8x8. Ако автомобилът се движи главно по павирани пътища и се изисква допълнително сцепление само от време на време, MAN HydroDrive може да се комбинира с 2, 3- или 4-осен MAN TGS. С участието на такова разнообразие от настройки, теглото на автомобила на новия MAN TGS варира от 18 до 41 тона.
Независимо дали в конфигурации 4x2 и 6x2 като влекачи или шаси кабини, класическите 6x4, 8x2 и 8x4 имат разнообразни проложения, а специализираните единици със задвижване на всички колела за тежък терен, са конфигурирани като 4x4, 6x6, 8x6 или 8x8. Ако камионът се движи главно по павирани пътища и се изисква допълнително сцепление само от време на време, MAN HydroDrive може да се комбинира с 2, 3- или 4-осен MAN TGS. С такова разнообразие от настройки, теглото на новия MAN TGS варира от 18 до 41 тона.
Леките и средни тонажи в новото поколение камиони отново са в обсега на MAN TGL и MAN TGM. Има избор от четири нови кабини: къса, дълга, висока с легло и екипажна. Екипажната кабина се използва в строителната индустрия, от доставчиците на комунални услуги, както и от аварийните служби. Със своята 4-цилиндрова версия на двигател D08, новият TGL покрива обхват от 7,5 до 12 тона. Ако мощността от 160 до 220 к.с. не е достатъчна, TGL може да бъде оборудван и с 6-цилиндровия двигател D08 с мощност 250 к.с. Това е и основният мощен агрегат за гамата на MAN TGM, достигащ до 6-цилиндров D08 с мощност 320 к.с.
Тонажният диапазон на новия MAN TGM започва оттам, където новият MAN TGL спира, разширявайки параметрите си от 12, 15 и 18 тона, до 26 тона бруто тегло на превозното средство. Докато MAN TGL се предлага изключително в 4х2 версии, MAN TGM има и конфигурации 6x2, 6x4 и 4x4, което го прави привлекателен не само за средно тежки товари в дистрибуцията и градската логистика, но и за много приложения в строителството, комуналните услуги и борбата с пожарите.
Новият MAN е ориентиран към променящите се изисквания в транспортния бранш и задава нови стандарти в асистент системите за помощ, за ориентацията на водача и за дигиталната свързаност.
Новото поколение камиони пресъздава развитието на MAN Truck & Bus от производител на превозни средства до доставчик на интелигентни и устойчиви транспортни решения. С икономия на гориво от 8 процента, новата генерация постига значителни намаления на вредните емисии.
Новоразработената система за помощ при завой помага за предотвратяването на сериозни инциденти в градския трафик. Асистентът за смяна на лента предупреждава и водача на превозните средства в съседните ленти. MAN включиха свои клиенти и шофьори в разработването на новото поколение камиони, така че техните изисквания да станат част от функционалността на новото превозно средство.
Новото поколение камиони върви по стъпките на легендарните серии на марката. MAN TGA, представен през 2000 г., беше флагман за конструирането на бъдещите камиони. поколение на MAN следва примера на предшествениците си, но задава и нови стандарти на комфорт, безопасност, ефективност, надеждност, обслужване, свързаност и дигитализация.
Моделите от сериите TGL, TGM, TGS и TGX са с допустима максимална маса от 7,5 до 41 тона. Те идват с 8 различни нови кабини и с точното шаси за всеки влекач.
Всяка транспортна мисия има своите специфични предизвикателства. Камионът в международния транспорт на дълги разстояния трябва да предлага не само висока горивна ефективност и ергономичност за по-комфортно шофиране, но също така да осигури подходящата концепция за почивка и зона за сън. Това дава възможност на водачите да се възстановят оптимално по време на почивките, защото само напълно отпочинали, те могат да запазят концентрация и да управляват камиона си по безопасен и екологичен начин.
Системите за подпомагане, като полуавтоматичното шофиране в задръствания или функцията за подпомагане при завой, предоставят допълнителна поддръжка. Безопасността е от ключово значение за операторите, не само при експлоатация на дълги разстояния, но и на строителни площадки и в логистични мрежи. Добрата видимост и оптималното показване на важната информация за шофиране на дисплей, са от съществено значение при градско шофиране, на тесни строителни площадки или при маневриране около трудни локации за доставка.
Ергономията при честото влизане и излизане от кабината, е част от ежедневната работа в градския транспорт или при експлоатация на комунални приложения. Важно е да изберете подходящата надстройка за транспортната задача, за която шасито трябва да предлага оптимални технически и електронни интерфейси. Подходящият дизайн на задвижващата линия е от ключово значение за да гарантира, че водачът и превозното средство могат да се справят с транспортната задача ефективно и на време. Предлагайки оптималното решение, MAN е проектирал новата си продуктова гама в модулна форма, за да отговори на разнообразните изисквания на различните транспортни сектори.
Съхрани това, което е изпробвано и работещо, и го направи още по-добро, ако е възможно. Това е философията на на новото поколение камиони на MAN, базираон на познатите модели и серии. Транспортът на далечни дистанции и тежкотоварните задачи все още са под контрола на новите модели от серията MAN TGX. те са лесно разпознаваеми с широките си, удължени и високи кабини. Както и досега, новият MAN TGX предлага избор от три серии двигатели с богата гама от мощности. Първокласният MAN D38 е с мощност до 640 к.с.; средният клас MAN D26 е от 430 к.с. до 510 к.с.; а за леки превози на дълги разстояния помощникът е MAN D15 - с от 330 до 400 к.с.
Наред с класическите 4x2 и 6x2 влекачи и шаси кабини, версиите 6x4 и 8x4 също се предлагат и за TGX, тъй като те са популярен избор при тежкотоварни транспортни операции. Влекачът 4х2 може да бъде оборудван с MAN HydroDrive, хидростатичното задвижване на предния мост, осигуряващо допълнително сцепление върху неасвалтирани пътища. С това разнообразие от опции, MAN TGX покрива диапазон от 18 до 41 тона допустима максимална маса на превозното средство. За приложения с голямо натоварване е възможна и композиция от 250 тона.
Новият MAN TGS е с приложение за тежкотоварни строителни превозни средства, за дистрибуция и за комунални дейности. Тази серия от модели се характеризира с тесни кабини, тъй като в типичните приложения ключово значение имат, както товарът, така и добрата видимост. По отношение на силовите агрегати MAN предлага TGS с двигател D26 или D15, покриващ широк диапазон на мощност от 330 до 510 к.с. Широката гама варианти прави от MAN TGS царят сред лъвовете, когато става дума за конфигурации на задвижването.
Независимо дали 4x2 и 6x2 като полуремаркови трактори или шаси, класическите 6x4, 8x2 и 8x4 за голямо разнообразие от сектори, или специализираните платформи за задвижване на всички колела за терен терен, конфигурирани като 4x4, 6x6, 8x6 или 8x8. Ако автомобилът се движи главно по павирани пътища и се изисква допълнително сцепление само от време на време, MAN HydroDrive може да се комбинира с 2, 3- или 4-осен MAN TGS. С участието на такова разнообразие от настройки, теглото на автомобила на новия MAN TGS варира от 18 до 41 тона.
Независимо дали в конфигурации 4x2 и 6x2 като влекачи или шаси кабини, класическите 6x4, 8x2 и 8x4 имат разнообразни проложения, а специализираните единици със задвижване на всички колела за тежък терен, са конфигурирани като 4x4, 6x6, 8x6 или 8x8. Ако камионът се движи главно по павирани пътища и се изисква допълнително сцепление само от време на време, MAN HydroDrive може да се комбинира с 2, 3- или 4-осен MAN TGS. С такова разнообразие от настройки, теглото на новия MAN TGS варира от 18 до 41 тона.
Леките и средни тонажи в новото поколение камиони отново са в обсега на MAN TGL и MAN TGM. Има избор от четири нови кабини: къса, дълга, висока с легло и екипажна. Екипажната кабина се използва в строителната индустрия, от доставчиците на комунални услуги, както и от аварийните служби. Със своята 4-цилиндрова версия на двигател D08, новият TGL покрива обхват от 7,5 до 12 тона. Ако мощността от 160 до 220 к.с. не е достатъчна, TGL може да бъде оборудван и с 6-цилиндровия двигател D08 с мощност 250 к.с. Това е и основният мощен агрегат за гамата на MAN TGM, достигащ до 6-цилиндров D08 с мощност 320 к.с.
Тонажният диапазон на новия MAN TGM започва оттам, където новият MAN TGL спира, разширявайки параметрите си от 12, 15 и 18 тона, до 26 тона бруто тегло на превозното средство. Докато MAN TGL се предлага изключително в 4х2 версии, MAN TGM има и конфигурации 6x2, 6x4 и 4x4, което го прави привлекателен не само за средно тежки товари в дистрибуцията и градската логистика, но и за много приложения в строителството, комуналните услуги и борбата с пожарите.