Шофьорите искат яснота за тол системата

04.02.2020

Шофьорите искат яснота за тол системата

От Българското обединение на шофьорите настояват АПИ да им отговори на 6 важни въпроса.

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, моля абонирайте се тук.

Това е откритото писмо на Българското обединение на шофьорите до медиите, което КАМИОНИ публикува без редакция и съкращения:


Здравейте, уважаеми представители на българските медии,

За утре 4.02.2020г., ние от Българско обединение на шофьорите, бяхме организирали семинар на тема „Начини за заплащане на ТОЛ такси за пътни превозни средства над 3,5т. след 1.03.2020г.“. На това мероприятие бяхме планирали да поканим и вас, представителите на българските медии.

Както е известно, всички ППС над 3,5т., от 1-ви март 2020г. ще заплащат пътна такса на база изминато разстояние. След като представителите на бранша постигнаха разбирателство с правителството за размера на пътните такси, остана недоизяснен въпроса за начина за тяхното заплащане, отчитане и регулиране. Поради тази причина, ние от Българско обединение на шофьорите, решихме, че за да стартира системата за заплащане на пътните такси безпроблемно както за собственика на пътя и събиращият пътни такси, в лицето на Агенция пътна инфраструктура, така и за заплащащите ТОЛ такси, в лицето на тежкотоварни и автобусни превозвачи, е редно да срещнем представители на АПИ с част от собствениците на транспортни фирми. Целта на срещата е да се изясни методологията, техническото обезпечаване и евентуални затруднения и нередности в процеса на начисляване и заплащане на ТОЛ такси. Това ще спомогне за правилно и справедливо действие на ТОЛ системата, както и за по-малко санкции спрямо транспортния бизнес.

За огромно наше съжаление, днес бяхме уведомени, че служителя на АПИ, който трябваше да даде отговор на поставените от нас въпроси, е възпрепятстван да присъства утре на срещата. Въпросния служител е професор Олег Асенов, който е и член на УС на АПИ. Ние от Българско обединение на шофьорите сме хора, които живеят доста динамичен живот и разбираме, че на всеки човек може да му възникне важен ангажимент, който да го принуди да отложи предварително планирано събитие. Поради тази причина, поискахме да ни изпратят друг специалист, който да внесе яснота, по поставените от нас въпроси. Отговора, който получихме беше, че въпросите са много специфични и само господин Асенов може да отговори на тях.

Проблемът, който възниква е, че господин Асенов за сега няма яснота, кога би имал време, да отговори на въпросите на бранша, а до стартиране работата на ТОЛ-системата, остава по малко от един месец. Ние от Българско обединение на шофьорите, сме твърдо решени да проведем планираната среща, като поканим и вас, представителите на медии в България. Поради тази причина, оставаме в очакване да се освободи време на господин Олег Асен, за да можем да проведем срещата. В момента в който бъде уточнена датата, часа и мястото на срещата, ще Ви изпратим мейл, за да Ви поканим на нея.

Ето и предварителните въпроси, които сме поставили пред представителите на АПИ:

1. При използване на "маршрутна карта", когато има препятсвие на пътя или друга необходимост, която налага отклоняване от маршрута по "картата", как ще се процедира?

2. Каква ще е цената на "бордовото устройство"?

3. При прекъсване на захранването на "бордовото устройство" или GPS устройството, на кой се налага санкцията - на шофьора или на собственика на ППС? Държа да Ви напомня, че захранването на подобно устройство, може да се прекъсне волно или неволно, поради много причини, част от тях независещи от водача и от собственика на ППС. Предвидена ли е възможност, устройствата да имат автономно захранване?

4. При изпозване на "бордово устройство" или GPS, за ППС което се движи в композиция с друго ППС, пример, седлови влекач с полуремарке, възникват следните въпроси. "Устройство" ще бъде "прикачено", към теглещото и тегленото ППС, или към само едно от двете. Ако е предвидено „устройство" да е "прикачено" към само едно от възможните ППС, то кое ще е то? При вариант, че бордовото устройство е прикачено към теглещото ППС и последва смяна на тегленото ППС, ще се налага ли, извършване на друга дейност от страна на превозвача?

Втори вариант, Ако устройството е "прикачено" към две ППС, които се движат в композиция, то при промяна на тегленото ППС, какво ще се случва?

5. При използване на GPS устройство, което както знаем, при различни ситуации, може да даде отклонение до 1 километър, то при подаване на грешни данни, които попадат в обхвата на път, за който се дъпжат по-високи пътни такси, как ще се процедира. Същия въпрос важи и за хипотезата, че ППС оборудвано с GPS устройство, се движи по път, за който не се дължат пътни такси, но сигнала го позиционира на територията на път, за който се дължат такива, то как ще се процедира. Пример, за възможен вариант изложен в първия случай: при движение по път I-1, който между тунелите "Витиня" и "Топли дол" на магистрала "Хемус", се доближава до магистралния път, при неправилно подадени данни от GPS-устройството, може да се начислят такси, които да са за магистрален път, вместо реалните, които са за път "първи клас".

6. Какво ще се случи, ако по технически или други причини, GPS устройство преустанови да подава данни?

<< Обратно към новините