Volvo 7900 Hybrid

сп. Автобуси, 2012, Бр. 6
03.08.2012

Volvo 7900 Hybrid бе сред най-интересните участници в Bus Euro Test 2012. Няколко са причините за това – шведите имат дългогодишен успешен опит при хибридите, а Volvo 7900 е най-новият им модел, лансиран на пазара в края на 2011 г.

[✕]



Volvo 7900 Hybrid бе сред най-интересните участници в Bus Euro Test 2012. Няколко са причините за това – шведите имат дългогодишен успешен опит при хибридите, а Volvo 7900 е най-новият им модел, лансиран на пазара в края на 2011 г.

[✕]



Усещането, когато седнеш на мястото на водача във Volvo 7900 Hybrid, е все едно цял живот си карал точно този автобус. Моделът е издържан изцяло в стила на шведската марка – прагматично, без излишни елементи и атрактивност, без разточителство в дизайна и параметрите. Всичко, вложено в автобуса, е точно толкова, колкото е необходимо, всичко е точно там, където трябва да бъде. В резултат се е получила идеална комбинация от ергономия, комфорт и поведение на пътя. Това може да бъде усетено и на мястото на водача и в салона за пътниците.
Автобусът е изключително лесен за управление. Боравенето с уредите за управление е лесно, а видимостта към пътя и салона – перфектна. Динамиката на автобуса е толкова добра, колкото е необходимо. Потеглянето е бързо, наклоните при изкачване не се усещат. Volvo 7900 Hybrid бе единственият паралелен хибрид от представените във Версай дизел-електрически хибриди. Спецификата тук е, че при ниски скорости на движение и достатъчен заряд на батериите автобусът се задвижва само от тяговия електродвигател. При скорости на движение над 15 км/ч или при недостиг на заряд в доставянето на въртящ момент към задвижващите колела се включва и дизеловият двигател с мощност 216 к.с. Не може да се каже, че от това шумът в салона е дразнещ или чувствително по-силен от този при конкурентите. Въпреки че при движение само с електродвигател измерванията показаха два децибела по-висок шум от този при италианския и немския хибрид.
При стартирането на производството на Volvo 7900 Hybrid шведите обявиха, че моделът сменя дотогавашния Volvo 7700 Hybrid. Новият модел е с 500 кг по-лек от предшественика си, което е постигнато чрез влагане на алуминиеви компоненти в конструкцията. В зависимост от режима на експлоатация и стила на шофиране хибридният автобус може да даде с до 37 на сто по-нисък разход на гориво в градски условия от аналогичната дизелова версия, твърдят производителите. За сравнение – при предшественика 7700 е бил постигнат разход на гориво с около 35 на сто по-нисък от този на дизеловия градски автобус. Вредните емисии в отработилите газове при 7900 пък са намалени наполовина в сравнение с автобус, оборудван с дизелов двигател Евро-5.
Хибридите са добро решение за съвременните европейски градове, но едно от нещата, които вълнуват потребителите им, е първоначалната инвестиция. Изненада при Volvo 7900 Hybrid е цената, която не е много по-висока от тази на съвременен конвенционален градски автобус с дизелов двигател. Моделът 7900 Hybrid струва около 300 000 евро, обявиха от Volvo Buses. Как е постигната тя? Чрез оптимизиране на разходите за разработка и производство. Достатъчно е да се спомене, че около 75 на сто от детайлите при градския 7900 и междуградския Volvo 8900 са идентични и взаимнозаменяеми. Това обяснява защо Volvo 7900 Hybrid е сред най-популярните хибридни модели в момента и се експлоатира успешно в редица европейски градове.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините