Volkswagen T 6.1 е по-интелигентен от всякога
Арматурното табло е изцяло ново и напълно дигитализирано
По-малко от нов модел, но много повече от фейслифт. Така Volkswagen Nutzfahrzeuge представи новия T 6.1. Затова седмото поколение на легендарния модел е означено като ъпгрейд на Т 6.
По-малко от нов модел, но много повече от фейслифт. Така Volkswagen Nutzfahrzeuge представи новия T 6.1. Затова седмото поколение на легендарния модел е означено като ъпгрейд на Т 6.
Новият Т 6.1 може да е по-малко от нов модел, но идва по-иновативен и интелигентен от всякога. Той е частично автономен, защото новият електромеханичен кормилен механизъм позволява използването на активни системи за подпомагане на управлението. Той е по-свързан отпреди, като са добавени редица интернет базирани системи, услуги и функции. Интегриран е, защото чрез Digital Cockpit информационно-развлекателните системи и работните функции се сливат в едно дигитализирано работно място. И не на последно място, моделът разчита на задвижваща технология от последно поколение – дизеловият двигател 2.0 TDI, покриващ стандарта за емисии Euro-6d TEMP EAVP.
Цялата гама T 6.1 вече носи наименованието Bulli, наследено от над 60-годишната двуцветна легенда. В гамата Bulli 6.1 влизат четири базови модела, които се предлагат както и досега с две колесни бази – 3000 и 3400 мм. Multivan 6.1 е многофункционален автомобил (MPV), микробус за семейството и бизнеса. Деветместният Caravelle е специализиран в превоза на хора. За всякакъв вид бизнес е лекотоварният Transporter, който предлага индивидуални решения с вариантите си Panel Van, пътническо Kombi или пикап (с единична или двойна кабина) и шаси-кабина (също с единична или двойна кабина). Култовата роля в гамата е за кемпера California, който има вече 30-годишна история.
Традиционно и четирите базови модела носят имената си Transporter, Caravelle, Multivan, California или по избор – Bulli, на предните калници, зад основните светлини и/или отзад. Дизайнът на надписите е обновен и различен в зависимост от нивото на оборудване – Tendline, Comfortline и т.н. Новото е, че името на модела отзад вече е на ръкохватката над регистрационната табела.
Макар да не са много, новостите във външния дизайн при Т 6.1 са съсредоточени в предната маска. Леко променени са основните светлини, които са LED и продължават да подчертават принадлежността към актуалната в момента моделна линия на марката. Предната решетка е станала по-висока, като вече е на две нива, между които грее хромирана лайстна. На долната решетка е разположен сензорът за адаптивния круиз контрол. Има промени и в бронята, а светлините за мъгла в зависимост от нивото на оборудване се активират и едностранно автоматично в посоката на завиване на предните колела.
Новият T 6.1 продължава да разчита на високоефективните двулитрови 4-цилиндрови турбодизелови двигатели, покриващи стандарта за емисии Евро-6d. Двигателите 2.0 TDI се предлагат с леко променен мощностен ред – 90 (досега 84), 110 (досега 102 или 114), 150 и 199 к.с., като двете най-мощни версии са битурбо. Предавателната кутия е 6-степенна механична или като опция – добре познатата 7-степенна автоматизирана DSG с два съединителя. При мощните двигатели се предлага и двойно предаване (4MOTION).
И ако изброените дотук промени са нещо обичайно за всеки фейслифт, то всички останали новости при T 6.1 показват защо от Volkswagen Nutzfahrzeuge избраха индекс като за ъпгрейд на хардуер за новия си модел. Защото направените технически промени далеч надхвърлят нормалното обновяване на модела. Пример за това е преминаването от хидравлично към електромеханично кормилно управление, познато вече от по-големия брат Crafter. Смяната на системата е толкова сложна, че обикновено се прави само когато излиза напълно обновено следващо поколение на модела. В резултат на електромеханичното кормилно управление в модела е въведен изцяло нов спектър от системи за подпомагане работата на водача и по този начин значително се увеличава нивото на безопасност и лекотата при управлението. Новите системи за подпомагане на шофьора включват технологии като Lane Assist (активно поддържа движението на автомобила и го връща в собствената лента), Park Assist (позволява паркиране с автоматично управление), странична защита (предупреждава, ако ванът приближи опасно до препятствия или пешеходци), предупреждение за трафик зад автомобила (осигурява защита при заден ход от мястото на паркиране) и асистент за закачане и паркиране на ремарке (благодарение на автоматичното управление прави маневрирането с ремаркето лесно като детска игра). Гамата от нови системи се допълва от динамична функция за показване на пътните знаци, налична в комбинация с навигационна система.
Друга стандартна характеристика за вариантите панел-ван и комби е новата система Cross Wind Assist. Тя стабилизира T 6.1 при силен страничен порив на вятъра. Стандартно обновеният Transporter притежава система за спиране след сблъсък и асистент за потегляне от наклон. Гамата от познати системи за управление на сцеплението и спирачния път е разширена чрез добавянето на функцията XDS.
Арматурното табло на T 6.1 e изцяло обновено, като е запазило силуета и линиите, характерни за актуалните модели на Volkswagen Nutzfahrzeuge. При стартиране на двигателя водачът попада в един наистина дигитален свят на свързаност и многообразие от функции за улесняване на работата му. Новата информационно-развлекателна система е достъпна в два варианта – 8-инчов дисплей на централната конзола – Discover Media, и 9,2-инчов дисплей – Discover Pro. Системата има достъп не само до досега известните функции, но и до стрийминг услуги като Apple Music, Spotify и др. В зависимост от оборудването работи и със SIM-карта, което позволява достъп до онлайн услуги, обобщени от VW с ключовото Volkswagen We.
Напълно преработеният инструментален панел на T 6.1 се предлага за първи път и с цифрови инструменти – Digital Cockpit. На същата визуална ос са и най-новите модулни матрични системи за инфотейнмънт (MIB2 и MIB3). Интернет базираните функции и услуги са групирани според версията и предназначението под имената We Connect, We Connect Plus или We Connect Fleet (за управление на автопарка). Добавено е гласово управление, като репликата Hi, Volkswagen! е достатъчна да накара T 6.1 да изслуша вашите желания.
Новото работно място на водача е оборудвано с допълнителна отворена ниша за вещи пред него плюс още едно отделение пред пътническата предна седалка. Нови са и поставките за чаши до A-колоните, по-голяма е стойката за смартфон, снабдена с интерфейс за индуктивно зареждане. Отворите за въздух могат да се регулират във всички посоки и се отварят или затварят с едно плъзгащо движение. На новия многофункционален волан вече има бутон View, позволяващ на водача да превключва между различни дисплейни конфигурации на Digital Cockpit само с едно щракване.
За да отбележат подобаващо дебюта на Bulli 6.1, от Volkswagen Nutzfahrzeuge модернизират и качват на ново, по-високо ниво цялата гама. Например при Transporter 6.1 и Caravelle 6.1 стандартната спецификация е допълнена с електрически управляеми стъкла, централно заключване, електрически регулируеми и отопляеми странични огледала. Нови са и H7 фаровете, добавени са енергийно ефективни LED интериорни светлини и радиосистема Composition Audio с Bluetooth hands-free функция, както и USB, SD и iPod/iPhone интерфейси. Версията на Caravelle 6.1 Highline идва оборудвана с Digital Cockpit, с навигационната система Discover Media с 8-инчов сензорен екран, с App Connect, We Connect и We Connect Plus.
Забележимо е подобрена стандартната спецификация на Multivan 6.1 и в трите версии Trendline, Comfortline и Highline.
Така че първото дигитално Bulli излиза на пътя още тази есен, а предварителни поръчки за производство вече се приемат в няколко държави.