Scania представя автономния AXL

24.09.2019

Scania представя автономния AXL

Scania уверено върви към бъдещето, подготвяйки се за официалната премиера на най-новия член на "автономното" си семейство. Това е Scania AXL, напълно автономен концептуален камион без кабина.

[✕]

Група експерти от Scania от различни области са обединили усилията си и са разработили концептуален камион, който дори и без кабина, в основата си като дизайн се базира на модулната система на компанията. Това е още един повратен момент в развитието на тежкотоварните автомобили със самоуправление.

Тъй като различните браншове се стремят да оптимизират транспортните задачи и да ги правят по-устойчиви, те все по-често се обръщат към модерните превозни средства със автономно самоуправление. Например мините и големите затворени строителни обекти са подходящи примери за среда, която е благоприятна за превозни средства без водач, тъй като те са добре контролирани и безопасни.

[✕]


"С концептуалния камион Scania AXL ние правим значителна крачка напред към интелигентните транспортни системи на бъдещето, където самоуправляващите се превозни средства ще играят основна роля. Продължаваме да изграждаме и пилотни концепции, за да демонстрираме какво можем да направим с технологиите, които са налични днес", казва президентът и изпълнителен директор на Scania Хенрик Хенриксон.

За автономните превозни средства софтуерът в много отношения е по-важен от хардуера. Scania AXL се управлява и контролира от интелигентна контролна среда. В мините например, автономните операции се улесняват от логистична система, която ръководи превозното средство и му казва какви дейности да изпълнява.

"Вече разполагаме със самостоятелно управляващи се камиони, използвани в съвместните ни операци с клиенти. Въпреки това, те винаги са били контролирани от шофьор в кабината, който може да се намеси, ако е необходимо. Scania AXL няма кабина и това променя значително ситуацията. Все още нямаме всички отговори, но чрез концептуалните превозни средства като Scania AXL влизаме в нови територии и продължаваме да учим с бърза скорост", казва Клайс Ериксън, ръководител на отдела за изследвания и разработки в компанията.

Двигателят с вътрешно горене, захранващ концептуалното превозно средство, е пример за смесване на традиционните и новите технологии. Той е икономичен, тъй като използва възобновяеми биогорива. Здравината и мощността в дизайна и функционалността на Scania AXL съответстват на по-тежката работна среда в мините и големите строителни обекти. Нов интелигентен преден модул заменя традиционната кабина, но дори и безкабинната концепция е лесно разпознаваема в стила на Scania. Първата демонстрация на живо на Scania AXL ще се проведе на Innovation Day, който TRATON GROUP ще проведе на 2 октомври, в демо центъра на Scania в Сьодертале.

<< Обратно към новините