Транспортната комисия в ЕП отхвърли преразглеждането на Мобилност I

23.09.2019

Транспортната комисия в ЕП отхвърли преразглеждането на Мобилност I

Членовете на Транспортната комисия в Европейския парламент решиха да поискат от Еврокомисията да внесе отново за разглеждане пакет Мобилност I. Предстои ново гласуване, на което евродепутатите ще решат дали да започнат преговори със Съвета.

[✕]


При гласуването дали Парламентът да поиска от Европейската комисия да внесе отново трите нови предложения за пакет Мобилност, членовете на Комисията по транспорт и туризъм гласуваха против отхвърлянето на въпросното искане с 30 гласа "за" срещу 19 "против".

Комисията предстои да гласува решението за започване на преговори със Съвета на министрите въз основа на позицията, приета през април. Вотът ще бъде на следващото заседание на комисията на 24 септември.
Пакет Мобилност I включва законодателни предложения относно правилата за каботаж, статутът на шофьорите, както и законодателното регламентиране на периодите за почивка на водачите.

[✕]


Да припомним, че Европарламентът прие своята позиция по трите предложения за пакет Мобилност през април 2019 г. Съветът на министрите гласува позицията си през декември 2018 г. За да бъде завършена законодателната процедура, двете институции трябва да се споразумеят за окончателното формулиране на новите правила.

На заседанието на Съвета на ЕС още пет страни членки подкрепиха нашата позиция за отпадане на изискването за връщане на камионите на четири седмици до мястото на установяване. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков днес в Брюксел след края на срещата с министрите от единомислещите държави по Пакета Мобилност 1, които включват България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва.

„Неприемливо е да разсъждаваме как да намалим вредните емисии от една страна, а от друга да създаваме политики, които нанасят голяма щета върху климата. Нашата позиция е, че връщането на камионите на четири седмици е абсолютно недопустимо. Това е най-несправедливият, непропорционален и дискриминационен елемент в пакета, който разделя страните на Централноевропейски и периферни. Мисля че ще съберем нужната подкрепа за отпадането на това изискване“, категоричен бе Росен Желязков.

По думите му има червени линии, които не можем да се съгласим да прекрачим, но трябва да се намерят компромисни решения, така както повеляват ценностите на Съюза – свободно движение на хора и на стоки, както и свобода на общия пазар. "За това ще проведем още разговори със страните, които са извън групата на единомислещите, както и с бизнеса, за търсене на компромисни текстове и решения", заяви още Росен Желязков.

"Продължаваме да работим с превозвачите, благодаря за всички усилия, които полагат. Заедно сме с тях в този процес, с ясното съзнание, че ще постигнем по-добро от това, което е в момента, но не можем да постигнем всичко, защото мнозинството е такова, че ако иска да приеме текстовете, каквито са, ще ги приеме“, посочи министърът.

Росен Желязков допълни, че за правителството и за него темата с Пакета за Мобилност 1 продължава да е важна и приоритетна. Той изрази увереност, че Европа може да се обедини около компромисни текстове, така че да постигне поставените цели за стабилност, устойчивост, пропорционалност и справедливост.

Другата седмица се очаква решение на транспортната комисия на Европейския парламент дали да започнат тристранните преговори между Европейския парламент и Съвета на ЕС, с участието на Европейската комисия. Според министър Желязков очакванията са тези преговори да продължат и през следващата година, когато предателството на ЕС се поема от Хърватия.

<< Обратно към новините