НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. КАМИОНИ! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

WRC продължава с Рали Германия

22.08.2019

WRC продължава с Рали Германия

На 22 август стартира 37-то ADAC Rallye Deutschland 2019. Вероятно най-посещаваното и отразявано рали от световния шампионат започва със суперспециалния скоростен етап St. Wendeler Land, дълъг 5,20 км, по който в момента се провежда и шейкдаун-ът. Първият автомобил ще стартира в 19:08 часа.

[✕]

Маршрутът на състезанието е дълъг 1228,23 километра. Общо 19-те скоростни етапа на асфалт са разпределени в 3 етапа:

- 7 с обща дължина 106,62 км в етап 1, който се провежда на 22 и 23 август. Петъчният маршрут със зрелищните скоростни етапи по тесните серпентини сред лозята край Мозел е непроменен;

[✕]


- 8 скоростни етапа – общо 157,92 км в етап 2, на 24 август, събота. Тук концепцията е нова: преди обяд по два пъти се минават два нови скоростни етапа по локални пътища в Саарланд, докато след обяд битката се пренася на легендарния танкодрум Панцерплате - там конкурентите трябва да пробягат пред десетки хиляди фенове 4 скоростни отсечки (по два пъти Arena Panzerplatte – 10,73 км и Panzerplatte – 41,17 км), общо 103,6 километра;

- 4 скоростни етапа с обща дължина 79,50 км, в неделя, 25-и август. Последният, 19-и етап Dhrontal II, 11,69 км, е Power Stage и носи допълнителни точки на първите петима в тази финална отсечка.

Общата дължина на скоростните етапи е увеличена незначително спрямо 2018 година, за сметка на преходите. Сервизният парк е на езерото Босталзее. Ралито, валидно за WRC и WRC2, се смята за най-трудното на асфалт от втори полусезон на WRC. Окачването за асфалт предполага „ниски“ настройки за повече стабилност и по-добър баланс на автомобилите. Непредвидимите капризи на времето могат да усложнят много избора на гуми.

Ралито възниква през 1982 година и е част от Европейския шампионат. През 2000 година центърът на ралито е прехвърлен в Трир, а от 2002-а е част от WRC. Оттогава до 2014-а неизменен победител е марката Citroën, като Себ Льоб е постигнал девет победи, а по една имат Дани Сордо и Себ Ожие. През 2014-а Тиери Нювил с Hyundai i20 WRC прекъсна серията, а съотборникът му Сордо спечели второто място.

Съставите на заводските отбори, в които са основните претенденти за победа:

- Citroën Total WRT – Себ Ожие/Енграсиа, № 1 и Лапи/Ферм, № 4, автомобили Citroën C3 WRC;
- Hyundai Shell Mobis WRT – Сордо/Дел Барио, № 6, Нювил/Жилсул, № 11 и Микелсен/Йегер, № 89, автомобили Hyundai i20 Coupe WRC;
- M-Sport Ford WRT – Сънинен/Салминен, № 3, Грийнсмит/Едмънсън, № 44, автомобили Ford Fiesta WRC;
- Toyota Gazoo Racing WRT – Мийк/Маршал, № 5, Танак/Ярвеойя, № 8 и Латвала/Антила, № 10, автомобили Toyota Yaris WRC.

От останалите заявени екипажи с интерес се очаква представянето на японеца Катсута, № 17 с автомобил Toyota Yaris WRC. Много оспорвана надпревара очакваме и при WRC2, където виждаме имената на Мадс Остберг със Citroën C3 R5 (Citroën Total) - № 22, на младия Рованпера, Škoda Fabia R5, № 21 (Škoda Motorsport), както и на отлично познаващия това състезание популярен пилот на същата марка Ян Копецки, № 23, без да подценяваме и Грязин, № 41, също със Škoda Fabia R5, завършилил 10-и във Финландия.

Преди този старт временното класиране във WRС се оглавява от Танак със 180 точки след блестящата си победа във Финландия. Следват Ожие със 158 точки и Нювил, който диша във врата му – 155. На четвърта позиция е Евънс – 78, непосредствено зад него е Микелсен – 71, зад тях в десетката са Сънинен - 66, Мийк – 60, Лапи 58, Латвала – 56 и Сордо – 52.

<< Обратно към новините