Новият Opel Movano: от 27 925 евро в Германия
Заявките за новия Opel Movano вече могат да се правят. Цената му в Германия започва от 27 925 евро без ДДС за фургон с предно предаване и общо тегло от 2,8 тона.
Цените на бестселъра – 3,5-тонният Movano във федералната република, със средно междуосие, средна височина и предно предаване, започват от 32 325 евро без ДДС. Всички моделни варианти са оборудвани с високоефективни дизелови BiTurbo двигатели. Те комбинират нисък разход на гориво с висок въртящ момент. В допълнение към Combo Cargo и новото Vivaro, Movano увенчава гамата от лекотоварни модели на Opel - най-младата на пазара.
Високо ниво на оборудване
Новият Movano винаги е готов за тежка работа, дори в базовата си версия. Асистентът за страничен вятър е наличен за първи път; същото се отнася за дневните светодиодни светлини, дистанционния контрол на радиото, аудиосистемата с Bluetooth връзка и USB вход, пакетът „Видимост“ с автоматично преминаване от къси на дълги светлини и сензор за дъжд.
Предупреждението за наличие на обект в сляпата зона на водача и камерата за обратно виждане също правят своя дебют в Movano. Специалната камера показва на водача какво се случва зад автомобила когато той се движи. Така, при версиите фургон с преградна стена между кабината и товарното отделение, водачите вече могат да разчитат не само на външните огледала.
Системата за предупреждение за наличие на обект в сляпата зона на видимост спомага за избягване на инциденти с други участници в пътното движение, например с мотоциклетисти. Движещи се обекти като велосипеди или мотоциклети, които водачът обикновено не може да види от кабината се разпознават с помощта на ултразвукови сензори. Ако те установят наличие на обекти в сляпата зона, се активират предупредителни LED светлини в съответното огледало. Сред останалите технологии за безопасност в новия Movano е опционалният асистент за поддържане на лентата за движение.
Високоефективни дизелови BiTurbo двигатели
Гамата от задвижващи агрегати в новия Movano е базирана на мощния BiTurbo дизел, който има умерен разход на гориво. 2,3-литровите машини – всички от които отделят емисии, покриващи стриктните еконорми Евро-6d-Temp (при версиите с по-ниска товароносимост light duty) или Евро-6d (при версиите с по-висока товароносимост heavy duty). Те се предлагат с нива на мощност от 131 до 180 к.с. В сравнение с агрегатите на предишното поколение, силовите агрегати разполагат с 5 до 10 конски сили повече и с 20 до 40 Нм по-висок въртящ момент. Върховата версия BiTurbo със 180 к.с. има въртящ момент от 400 Нм. Умереният разход на гориво също влияе положително върху бюджета на автомобила.
Клиентите на Opel могат да избират измежду двигатели комбинирани с 6-степенни механични или (на по-късен етап) автоматизирани механични трансмисии. В допълнение към версиите с предно предаване, тежкотоварното Movano се предлага с опция със задно предаване, а също и с двойни задни колела. Версиите със задно предаване на Movano могат да бъдат поръчани със самоблокиращ диференциал.
Мобилен офис
Новият Movano предлага до 22 възможности за съхранение на предмети с общо 104 литра допълнително пространство. Жабката FlexTray от страната на пътника, която се издърпва като чекмедже е изключително практична. Нейният обем е до 10,5 литра.
Системата Navi 50 IntelliLink Pro е позиционирана най-високо в предлаганите инфоразвлекателни системи. Тя е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto и предлага отлична свързаност и разполага с капацитивен, 7-инчов цветен сензорен екран, който осигурява комфорт на работата. Смартфоните се свързват чрез Bluetooth или USB. Безжичното зареждане също е ново за Movano.
150 заводски варианта на модела
Със своето ново лице, новият Movano ясно се разпознава като член на семейството на Opel. Над 150 версии се предлагат още от завода. Новият фургон е наличен в 4 дължини и 3 височини, с до 4,5 тона общо тегло и 17 куб. м товарен обем.
Най-новата версия на Movano впечатлява с отлични стойности на оперативните разходи по отношение на всички важни параметри. В това число са сервизните интервали увеличени до 40 000 километра или 2 години, умерените цени на резервните части и материалите, както и ниските експлоатационни разходи.
Тест на новия Opel Movano можете да прочетете в юнския брой 05/2019 на сп. КАМИОНИ.