Лекотоварното трио на Opel посреща всякакви предизвикателства
Убедителни тестове на новите Movano, Vivaro и Combo по шосе и на офроуд полигон показват, че германският производител се движи уверено по пътя на успеха.
120 години след първата лекотоварна версия на Opel фирмата може да се похвали с най-новото портфолио на пазара в този сегмент, след като в рамките само на година пусна обновени версии на Combo, Vivaro и Movano. На 26 юни в тест-центъра на ADAC край Баушхайм, южния квартал на Рюселсхайм недалеч от франкфуртското летище, Opel даде възможност на журналисти от журито Ван на годината да се уверят в качествата на трите модела.
На практика тестът започна още от самото летище, откъдето придвижването ми до полигона стана зад волана на елегантната Zafira Life M/L „VIP Business Shuttle“, базирана на платформата на Vivaro. Двулитровият дизелов двигател с мощност 177 к.с., 8-степенната автоматична скоростна кутия и всевъзможните екстри направиха пътуването истинско удоволствие.
Пристигнал рано в тест-центъра, имах и друга чест – пръв да „окалям“ по офроуд трасето дизеловите 4х4 модели, които ни очакваха там – Vivaro Crew Van M и Zafira Life M с двулитрови двигатели с мощност 150 к.с. и Combo Cargo 1.5 Diesel с мощност 130 к.с. Конверсията в 4х4 е със система на Dangel, като при Combo Cargo просветът е увеличен с 80 мм. Представянето им бе впечатляващо – което можеше да се очаква, след като Opel, както много други производители, залага на все по-голямото търсене на автомобили със задвижване на четирите колела.
Петото поколение на Combo, спечелило наградата Ван на годината 2019 заедно с другите две марки на PSA, можеше да се тества както в пътническия вариант Opel Combo Life, така и в товарния Opel Combo Cargo. При двигател 1.5 Diesel Cargo наличните модели бяха с 6-степенна ръчна и 8-степенна автоматична скоростна кутия.
От Vivaro с двулитров дизелов двигател на разположение за тест бяха три модела – Crew Van M с мощности 122 и 150 к.с., както и товарен Van L със 177 к.с. и с 8-степенна автоматична скоростна кутия, който, разбира се, се представи отлично по пътищата със своята мощност, маневреност и лекота за управление. Освен с елегантност и комфорт, третото поколение на Vivaro се отличава и с множество вградени помощни системи: за следене на платното, за разпознаване на знаци, ограничаващи скоростта, против заспиване на водача, адаптивен круиз контрол, предупреждение за сблъсък плюс автоматично аварийно спиране и други. Не на последно място при запазени големи товароносимост и обем е фактът, че ванът е висок само 190 см, което му позволява да влиза безпроблемно в закрити паркинги.
Следобед имахме възможността и за съвсем първи тест на новия Movano с 2.3-литров дизелов двигател с мощност 180 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия 6. За новостите в Movano навярно вече сте прочели в брой 5 (юни) на сп. КАМИОНИ. При тест на шосе ванът показа завидна мощност и стабилно поведение на пътя.
Офанзивата на Opel при лекотоварните показва сериозни резултати – за първото тримесечие на тази година са продадени близо 33 000 автомобила, което е увеличение с 35% спрямо същия период на 2018-а. Новата фирмена стратегия е, че вместо отделно лекотоварните вече ще се предлагат от всеки дилър на Opel.