НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. КАМИОНИ! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Рали Сардиния започна с победа на Ожие

14.06.2019

Рали Сардиния започна с победа на Ожие

Южната част на Стария континент Сардиния събира елита и подгласниците в 16-тото издание на това италианско състезание.

[✕]

През тази година то е валидно за категориите WRC, WRC 2, WRC 2 Pro, JuniorWRC, както и за три италиански шампионата – националния, на макадам и младежкия. Това обяснява и големия брой екипажи: 91, от тях 49 са от страната-домакин. Състезанието с център Алгеро включва 19 специални етапа. Общата дължина им дължина е 310,52 километра по макадамови настилки.

Същинската част е разделена в следващите три дни - в петък специалните етапи са 8 (4, които се минават по два пъти) с обща дължина 62,10 километра, в събота - 6 специални етапа (3 х два пъти) с дължина 71,21 километра, в неделя 4 етапа (2 х 2 пъти), като последният, дълъг 6,89 километра, е PowerStage и носи бонусни точки на първите петима.

[✕]


Снощи се проведе първият специален етап, дълъг едва 2 километра. Пред публиката на Ittiri Arena най-бърз бе Ожие със средна скорост 59,7 км/ч, а в рамките на още 0.4 секунди завършиха и Лапи, Танак и Мийк. Днес първите два етапа спечелиха Сънинен/Салминен, № 3, докато Танак бе най-бърз в СЕ 4, следван на 1.6 секунди от Сордо и Латвала, и двамата с еднакво време.

Преди СЕ 5, след който екипажите влизат в сервизна зона, водач във временното класиране е Латвала, на 2.9 секунди пред Сънинен и на 4.2 пред съотборника си Танак. В шестицата са още Сордо, на 4.8, Евънс на 6.9 и Нювил, на 13.6 секунди. За разочарование на домакините, след инцидент в първия от днешните скоростни етапи отпадна техният сънародник Андолфи, № 44, с Škoda Fabia R5.

Досега Танак спечели 3 състезания, а Ожие и Нювил – по 2, но във временното класиране продължава да води Ожие със 142 точки, следван от Танак – 140 и Нювил – 132. Значително по-назад са останалите осем: Евънс – 65, Мийк – 56, Сънинен – 44, Льоб – 39, Латвала – 38, Микелсен - 36, Лапи – 34, Сордо – 27.

Основните претенденти за победа са в заводските отбори:
- Citroën Total WRT – Себ Ожие/Енграсиа, № 1 и Лапи/Ферм, № 4, автомобили Citroën C3 WRC;
- Hyundai Shell Mobis WRT – Сордо/Дел Барио, № 6, Нювил/Жилсул, № 11 и Микелсен/Йегер, № 89, автомобили Hyundai i20 Coupe WRC;
- M-Sport Ford WRT са в неизменния си състав – Сънинен/Салминен, № 3, Евънс/Мартин, № 33, автомобили Ford Fiesta WRC;
- без промени и при Toyota Gazoo Racing WRT – Мийк/Маршал, № 5, Танак/Ярвеойя, № 8 и Латвала/Антила, № 10, автомобили Toyota Yaris WRC.

Между останалите екипажи иманяколко, които могат на финала да се наредят в челната десетка. Между тях са Мадс Остберг със Citroën C3 R5 (Citroën Total) - № 21, участващите от името на Škoda Motorsport Рованпера № 22 и Ян Копецки, № 23, вече с обновената Škoda Fabia R5 Evo, Грийнсмит с Ford Fiesta R5 (M-Sport Ford WRT), № 24. Не са за подценяване чехът Прокоп, № 26, Ford Fiesta R5, Грязин, Škoda Fabia R5, № 43, норвежецът Вейби с Volkswagen Polo GTI R5, № 42, а и още неколцина пилоти са способни да объркат прогнозите.

<< Обратно към новините