Новият Ford Ranger – по-мощен, по-икономичен и по-интелигентен

сп. Логистика, 2019, бр.3
12.06.2019

Новият Ford Ranger – по-мощен, по-икономичен и по-интелигентен
Версията с най-високо ниво на оборудване отново е Wildtrak. При Wildtrak интериорът е още по- ефектен

Ford обяви появата на новото поколение на пикапа си Ford Ranger. Новият Ranger се отличава от своя предшественик с повече мощ, по-голяма горивна ефективност, по-изискан дизайн и повече модерни технологии, подпомагащи водача, заяви производителят.

[✕]

Ford обяви появата на новото поколение на пикапа си Ford Ranger. Новият Ranger се отличава от своя предшественик с повече мощ, по-голяма горивна ефективност, по-изискан дизайн и повече модерни технологии, подпомагащи водача, заяви производителят.

 

[✕]

Стилната нова версия на европейски пикап номер едно (по данни за продажбите от края на ноември 2018 г.) въвежда високотехнологичния 2-литров дизелов двигател EcoBlue със селективна каталитична редукция (SCR), който предлага до 9% подобрена горивна ефективност в комбинация с модерната 10-степенна автоматична предавателна кутия.

Наличните при модела двигатели се оглавяват от мощната версия на 2-литровия EcoBlue с два турбокомпресора, мощност до 213 к.с. и въртящ момент 500 Нм – с 13 к.с. и 30 Нм повече от сегашния 3,2-литров дизелов TDCi. Така чрез по-лек двигател се постига по-голяма товароносимост на пикапа.

Новият Ranger се предлага с три кабини (стандартна, супер и двойна) и със стандартна схема на задвижване 4х4. Както се и очаква, пикапът с просвет 230 мм е конструиран да се справя с много трудни и пресечени терени и също като предшественика си да гази във вода с дълбочина 800 мм. Предният ъгъл на проходимост е 29°, а задният – 21°. Според производителя това е достатъчна предпоставка за уверено преодоляване на стръмни препятствия. Ranger може да тегли до 3,5 т, а полезният му товар достига 1252 кг.

Новият 2-литров дизелов двигател EcoBlue се предлага с три нива на мощност:

❖ с един турбокомпресор с променлива геометрия, 130 к.с., 340 Нм и разход на гориво от 8 л/100 км (по данни на производителя);

❖ с един турбокомпресор с променлива геометрия, 170 к.с., 420 Нм и разход на гориво от 8,3 л/100 км (по данни на производителя);

❖ с два турбокомпресора – един с променлива геометрия за високо налягане и един с фиксирана геометрия за ниско налягане, 213 к.с., 500 Нм и разход на гориво от 9,2 л/100 км (по данни на производителя).

Компактният едностъпален турбокомпресор е специално разработен да подава повече въздух при по-ниски обороти на двигателя в сравнение с предишния, монтиран при 2,2-литровия агрегат TDCi, за по-пъргава реакция в целия диапазон от обороти. При варианта с два турбокомпресора те работят каскадно в ниските обороти за по-голям въртящ момент и по-пъргава реакция. При по-високи обороти газовете заобикалят по-малкия турбокомпресор, а пресен въздух нагнетява само по-големият – за постигане на по-голяма мощност.

Освен с плавно превключващата 6-степенна ръчна предавателна кутия силовите линии с агрегат от 170 к.с. и 213 к.с. могат да се оборудват с 10-степенната автоматична скоростна кутия на Ford, с доказана работоспособност и издръжливост при американския пикап F-150 и при новия Mustang. Широк набор предавателни числа и функции, включително адаптивно задаване на превключването в реално време, позволява на предавателния механизъм да се адаптира към променящите се условия за шофиране.

Данните на производителя, базирани на шофиране в реални условия, показват подобрение на горивната ефективност при новия Ford Ranger с до 9% при използване на 10-степенната автоматична кутия и до 4% с механична предавателна кутия в сравнение с предишните използвани трансмисии. Двулитровият двигател EcoBlue се отличава с някои иновации, намаляващи триенето при работа, в това число изместване с 10 мм на оста на коляновия вал за намаляване на триенето в стените на цилиндрите на по-малкия 4-цилиндров блок и оптимизиране на задвижването на клапаните с монолитен разпределителен вал. Използва се и пиезоелектрическа технология с електрически чувствителни кристали за пълен контрол над подаването на гориво, вградени в самите дюзи на двигателя – технология, която е позната от леките премиум автомобили.

Новият Ford Ranger идва с най-модерни технологии за свързаност. Бордовият модем FordPass Connect превръща пикапа в мобилен Wi-Fi хотспот, към който могат да се свържат до 10 устройства. Освен това той позволява достъп до редица функции, които са много практични за водача, ръководителя на автопарка и собственика. Функцията „състояние на автомобила“ предоставя възможност за наблюдаване нивото на двигателното масло, налягането в гумите и пробега. Автомобилен локатор – помага на водачите да открият автомобила си на много голям и оживен паркинг или в непозната местност. Отключване/заключване на автомобила от голямо разстояние с цел даване на достъп в него на колеги или водачът да се увери, че той наистина е заключен. 

Новият Ford Ranger е първият автомобил в този клас, предлагащ система „избягване на сблъсък“ чрез функциите „разпознаване на пешеходци“ и „интелигентен ограничител на скоростта“. Те могат да помогнат на водача да избегне или смекчи ефекта от катастрофа или да избегне големи глоби за шофиране с превишена скорост. Технологията на Ford за разпознаване на пешеход-ци използва камера, насочена напред, и радар за засичане наличието на хора на пътя. Системата автоматично задейства спирачките, ако водачът не реагира на предупреждението – ако тя разпознае пешеходец и прецени, че предстои сблъсък, водачът чува звукова аларма и вижда визуално предупреждение на приборния панел.

Новият Ford Ranger ще стигне до европейските пазари в средата на 2019 г.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините