Кампанията „Виждам те. Виждаш ме.“ на Volvo Trucks стартира в България

19.04.2019

Целта е безопасно съжителство на пътя на тежки камиони и велосипедисти

Кампанията „Виждам те. Виждаш ме.“ на Volvo Trucks стартира в България

С демонстрация в софийското училище „Елисавета Багряна“ стартира в България глобалната образователна кампания на Volvo Trucks „Виждам те. Виждаш ме.“ Нейната цел е да направи по-безопасно присъствието на велосипедисти и товарни автомобили по улиците и пътищата.

[✕]

Пилотният проект започна с участието на обучители от транспортно-логистичната компания Транспрес – предимно професионални водачи, и има подкрепата на Главна дирекция Национална полиция.



Близо 70 ученици от две възрастови групи бяха запознати със спецификата на движението на товарните автомобили по пътя. Акцентът бе върху най-често възникващите рискови ситуации и как децата могат да ги избягват. Бяха раздадени листовки с полезна и отлично илюстрирана информация за това къде шофьорите виждат велосипедистите и къде – не, както и с 10 ясни препоръки как велосипедистите да се предпазват. Експерти от Главна дирекция Национална полиция представиха правилата за велосипедистите до и над 12 години, но и данни от статистиките за ПТП, които сочат, че броят на ранените велосипедисти у нас расте.



Децата последователно се качиха в кабината на камион – само 10 от тях бяха правили това преди днешния ден, за да могат сами да видят в кои точно зони шофьорът не може да ги види в огледалата – т.нар. „слепи/мъртви“ зони.

Международната образователна кампания „Виждам те. Виждаш ме.“, разработена от Volvo Trucks, се провежда вече в повече от 20 страни.

Карин Йохансон, управител на Волво Груп България, обясни, че системите за активна и пасивна безопасност, и интелигентните системи като цяло могат да помогнат много, но според статистиките 90% от катастрофите се дължат на човешки грешки, затова изключително важно е различните групи участници в движението да бъдат информирани и обучени.

Според Веселин Стоянов, управител на Транспрес, инициативи като тази, в които се включват бизнесът, образователните институции, контролните органи и обществото, ще помогнат жертвите на пътя да намалеят. „Гордея се с нашите служители, които пожелаха да станат доброволци-обучители в кампанията. Надявам се скоро чрез тях тя да придобие популярност в цялата страна и да обучим още много деца“, сподели Стоянов.

Кампанията ще продължи и в други градове. За да може да се отговори на интереса, в рамките на проекта се търсят още професионални шофьори, които да се включат като доброволци-обучители.

<< Обратно към новините