Volkswagen инвестира над 1,8 млрд. евро в развитието на лекотоварните си автомобили през 2019 г.

28.03.2019

Volkswagen инвестира над 1,8 млрд. евро в развитието на лекотоварните си автомобили през 2019 г.

Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) обяви, че през 2019 г. ще инвестира повече от 1,8 милиарда евро в бъдещето на марката. Новата стратегия за развитие GRIP 2025+ е най-голямата трансформационна програма в историята на марката.

[✕]

През 2019 г. капиталовите инвестиции на VWCV в постоянни разходи и разходи за развитие ще надхвърлят 1,8 милиарда евро, които ще бъдат вложени в нови продукти, конверсия на предприятия и нови бизнес модели.

На базата на впечатляващите бизнес резултати през 2018 г. от Volkswagen Commercial Vehicles обявиха, че чертаят пътя към бъдещето на марката. Стратегията за развитие на лекотоварното подразделение на VW е наречена GRIP 2025+ и бе обявена като най-голямата трансформация в историята на марката. Тя предвижда нови продукти, преустройство на заводи, и развитие на нови услуги за мобилност.



Томас Седран, председател на борда на директорите на VWCV обяви: "Ние можем да формираме върхови промени в автомобилната индустрията, защото сме финансово силни и можем да използваме синергията в рамките на групата VW. Новата ни стратегия позволява да следваме ясен план и да стимулираме промените. Ние се развиваме – превръщаме се от чист производител на автомобили в доставчик на мобилност. За целта инвестираме повече от 1,8 милиарда евро през тази година.“

2018 година бе втората най-добра година в историята на VWCV. Приходите от продажби от 11,9 млрд. почти достигнаха нивото от предходната година. Оперативната печалба леко е намаляла - до 780 милиона евро от 853 милиона евро през 2017 г. Приходите бяха занижени заради по-високите разходи за нови продукти, отрицателното влияние на валутните курсове и ефектите от новата процедура за тестване на превозни средства - WLTP. VWCV обаче надмина представянето си от предходната година с около 500 000 доставени нови превозни средства, което подчертава позицията на компанията на водещ производител на лекотоварни автомобили в Европа.

През текущата година от VW очакват доставките да достигнат минимум равнището от 2018 година, но в много по-предизвикателна за бизнеса среда. В същото време 2019 г. се очаква да бъде решаваща за прехода при VWCV. Под мотото "Ние транспортираме успеха" („We transport success.“) стратегията GRIP 2025+ предлага отговори на ключовите предизвикателства в индустрията: опазване на климата, цифровизация, нови мобилни услуги и автономно шофиране. В същото време персонализираните продукти за бизнесклиенти и емоционалните превозни средства за семейството и свободното време остават важни в бизнеса на марката, като те все повече ще бъдат допълвани с иновативни мобилни и транспортни услуги.

За постигането на тази цел в завода на VW в Хановер ще съсредоточена цялостната разработка на автономно шофиране. Александър Хицингер, новият член на управителния съвет, отговарящ за развитието на марката, поема тази задача за цялата група Volkswagen. При изграждането на нови услуги за мобилност, VWCV използва ноу-хау от компанията MOIA. След успешни тестове в Хановер, дъщерното дружество на VW вече стартира операции в Хамбург с напълно електрически автобуси, базирани на Crafter.

Планираното сътрудничество с новия партньор на Ford също засилва конкурентната позиция на VWCV. Двамата водещи производители се допълват взаимно със силните си продукти и страни в различните региони на планетата. Двете компании вече са подписали първоначални договори, включително и споразумение за разработване на договор за развитие, което включва наследника на пикапа Amarok. Други потенциални области на сътрудничество са допълнителните проекти за превозни средства, автономното шофиране или съвместното използване на електрически платформи за мобилност.

Най-видимият знак, че VWCV излиза в електрическата епоха, е серията ID.BUZZ, която ще бъде произвеждана в Хановер от 2022 г. Това е изцяло електрическата версия на легендарната T-серия. "ID.BUZZ със сигурност е най-важният продукт на следващите години - казва Томас Седран. - В същото време това е символ на бъдещето на марката - нулеви емисии, изключително новаторство и много емоция. Следващото поколение Bulli също ще дойде от нашия основен завод. Любовта се завръща!"

Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) е марка на Volkswagen Group, под която в световен мащаб са разработват, произвеждат и продават лекотоварните превозни средства на немския гигант. Гамите на VWCV включват Transporter, Caddy, Crafter и Amarok. Вслушвайки се в клиентите си Volkswagen Commercial Vehicles разработва подходящите за тях концепции на превозни средства, телематични и логистични решения за ефективно използване на ресурсите. През 2018 г. марката е продала около 499 700 лекотоварни превозни средства, произведени в нейните заводи в Хановер, Познан и Вжешня (Полша) и Пачеко (Аржентина). Във VWCV в момента работят над 24 000 душ, от които около 15 000 са в завода Хановер.

<< Обратно към новините