Новият VDL Futura FHD2 дебютира в България

20.03.2019

Роудшоу представя обновеният флагман на холандската марка в 9 града на страната

Новият VDL Futura FHD2 дебютира в България

Новото поколение на туристическия автобус от висок клас VDL Futura FHD2 бе представено за пръв път в България през втората половина на март. Флагманът в гамата на холандския автобусен производител VDL Bus&Coach вече е оборудван с нова силова линия – обновеният двигател от DAF и новата автоматизирана предавателна кутия ZF Traxon.

[✕]

За представянето Мирослав Николов, официален представител на VDL Bus & Coach за България, бе осигурил 13-метров двуосен VDL Futura FHD2 129 с двигател MX-11, Евро-6, с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 2300 Нм, комбиниран с 12-степенна автоматизирана предавателна кутия ZF Traxon.

Обновеният модел имаше своята премиера пред клиенти на марката от Европа през лятото на 2018 г., а през септември същата година дебютира пред широката публика по време на международното изложение IAA Nutzfahrzeuge.

[✕]




Представянето на новият Futura FHD2 пред български клиенти на марката започна от София. Първата спирка бе базата на Турботракс България, официален вносител на DAF за страната, край Долни Богров. През следващите два дни роудшоуто гостува в Пловдив, Сливен и Бургас. А от понеделник тръгва отново като до 27 март трябва да премине през Албена, Варна, Шумен, Велико Търново и Мездра. По този начин десетки представители на транспортни фирми от цяла България имаха възможност да разгледат обновения модел на туристическия автобус, да го изпробват като водачи и пътници и, разбира се, да се запознаят с новостите в него. А те не са никак малко и всичките са внедрени с цел повишаване на ефективността на автобуса, комфорта на пътниците и намаляване на общата стойност на притежание (ТСО).

Всички варианти на обновения Futura FHD се предлагат вече само с идващия от DAF 11-литров двигател МХ 11, който се комбинира с автоматизираната предавателната кутия ZF Traxon. Като опция, при превози с повече градски трафик, се предлага и 6-стпенната автоматична трансмисия с хидротрансформатор ZF EcoLife, която е съвместима и с функцията старт-стоп за натоварен градски трафик.

Благодарение на новата силова линия, на настройките й и на прецизната й работа, производителят гарантира с до 3% по нисък разход на гориво при новия Futura. При новите двигатели на DAF максималният въртящ момент е наличен още при 900 об./мин, а при тестовите шофирания се виждаше, че на 12-предавка автобусът се движи ефективно с около 1000 об./мин на коляновия вал.

Чрез използването на нови материали в конструкцията и с редица подобрения в архитектурата на двигателния отсек новото поколение на модела е олекнало със 100 кг, което допринася за допълнително намаляване на разхода на гориво. За ефективността се грижи и адаптивният круиз контрол с PСC, при който превключването на предавките се оптимизира съобразно релефа на терена за движение.

Намаляването на общата стойност на притежание се постига както с намаления разход на гориво, така и със значително удължените - до 100 000 и дори до 200 000 км, при определени условия сервизни интервали за обслужване.

Повече в априлския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините