Автосалон Женева 2019: електрификация

05.03.2019

Автосалон Женева 2019: електрификация

Eлектрическите модели властват на тазгодишното издание на Автосалона в Женева. Те са приоритет на производителите, които вече нямат избор, ако искат да спазват европейските норми за емисиите от въглероден диоксид.

[✕]

Като символ на тази тенденция електрическият високопроходим Jaguar I-Pace получи наградата за европейски автомобил на годината. Едва за втори път този толкова желан приз, която се връчва от 1964 година от жури от журналисти от 23 страни, коронова един 100% електрически автомобил след компактния седан Nissan Leaf през 2011 година.

Салонът в Женева се очертава да бъде изложение на концептуални електрически автомобили. Малките градски автомобили на Citroen и Honda, високопроходимите коли на Aston Martin, Audi и Mercedes-Benz, купето на Skoda и дори кабриолета на Volkswagen… Производителите представят истински нови модели като Peugeot с електрическа версия на модела 208 и Kia с новия компактен кросоувър e-Soul.

[✕]


Има две основни причини за бума на електрическите автомобили в Женева: новите прагове за емисиите от въглероден диоксид, наложени от следващата година от Европейската комисия в името на борбата срещу климатичното затопляне, както и Дизелгейт, скандала със софтуера за манипулиране на емисиите при дизеловите модели на Volkswagen. Той избухна през 2015 година и намали продажбите на дизелови автомобили.

„Няма да има връщане към дизела, тоест няма друг избор освен да се впуснем с пълна скорост в ерата на електричеството“, заяви директорът на германския център за развойна дейност в автомобилостроенето Фердинанд Дуденхьофер. Освен това електрическите автомобили са приоритет на властите в Китай, който е водещият световен пазар.

Калифорнийският автомобилостроител Tesla предизвиква висококвалифицираните специалисти с изцяло електрическата си серия. Седанът Model 3 се наложи през последните месеци като най-продавания луксозен модел в САЩ.

Ако пионери като Renault и Nissan, както и корейските Hyundai и Kia вече са се насочили към електрическите автомобили със значителни инвестиции, то сега всички останали са принудени да го направят.

„В Европа автомобилните компании инвестират всичко в електрическите модели, дори ако не вярват в тях, дори ако ги продават на загуба“, твърди Томазо Парди, директор на компанията за проучвания в автомобилния сектор Gerpisa.

<< Обратно към новините