Новият Ford Ranger идва по-мощен, по-икономичен и по-интелигентен

24.01.2019

Новият Ford Ranger идва по-мощен, по-икономичен и по-интелигентен

В края на януари Ford обяви появата на новото поколение на пикапа си Ford Ranger. Новият Ranger се отличава от своя предшественик с повече мощност, по-голяма горивна ефективност, по-изискан дизайн и повече модерни технологии, подпомагащи водача, заяви производителят.

[✕]

Новият Ford Ranger ще стигне до европейските пазари в средата на 2019 г. Стилната нова версия на европейски пикап номер едно (по данни за продажбите от края на ноември 2018 г.) въвежда високотехнологичния 2-литров дизелов двигател EcoBlue със селективна каталитична редукция (SCR), който предлага до 9% подобрена горивна ефективност при съчетаване с модерната 10-степенна автоматична скоростна кутия.



Наличните за модела двигатели се оглавяват от мощната версия на 2-литровия EcoBlue с два турбокомпресора, мощност до 213 к.с. и въртящ момент 500 Нм – с 13 к.с. и 30 Нм повече от сегашния 3,2-литров дизелов TDCi. Така чрез по-лек двигател се постига по-голяма товароносимост на пикапа.



Новият Ranger се предлага с три кабини – стандартна, супер и двойна, и със стандартна схема на задвижване 4х4. Както се и очаква пикапът с просвет 230 мм е конструиран да се справя с много трудни и пресечени терени и също като предшественика си да гази във вода с дълбочина 800 мм. Предният ъгъл на проходимост е 29°, а задният - 21°. Според производителят това е достатъчна предпоставка за уверено преодоляване на стръмни препятствия. Ranger може да тегли до 3,5 т, а полезният му товар достига 1,252 кг.

Новият 2-литров дизелов двигател EcoBlue се предлага с три нива на мощност:

  • С един турбокомпресор с променлива геометрия, 130 к.с., 340 Нм и разход от 8 л/100 км (по данни на производителя);

  • С един турбокомпресор с променлива геометрия, 170 к.с., 420 Нм и разход от 8,3 л/100 км (по данни на производителя);

  • С два турбокомпресора – един с променлива геометрия за високо налягане и един с фиксирана за ниско, 213 к.с., 500 Нм и разход от 9,2 л/100 км (по данни на производителя).

Компактният едностъпален турбокомпресор е специално разработен да подава повече въздух при по-ниски обороти на двигателя в сравнение с предишния на 2,2-литрови агрегат TDCi, за по-пъргава реакция в целия диапазон от обороти. При варианта с два турбокомпресора те работят каскадно в ниските обороти за по-голям въртящ момент и по-пъргава реакция. При по-високи обороти газовете заобикалят по-малкия турбокомпресор, а пресен въздух нагнетява само по-големият - за постигане на по-голяма мощност.

В допълнение към плавно превключващата шестстепенна ръчна предавателна кутия силовите линии с агрегат от 170 к.с. и 213 к.с. могат да се оборудват с 10-степенната автоматична скоростна кутия на Ford, с доказана работоспособност и издръжливост при пикапа F-150 и новия Mustang. Широк набор от предавателни числа и функции, в т.ч. адаптивно задаване на превключването в реално време, позволява на предавателния механизъм да се адаптира към променящите се условия за шофиране.

Данните на производителя, базирани на шофиране в реални условия, показват подобрение на горивната ефективност с до 9% при използване на 10-степенната автоматична кутия и до 4% с механичните варианти в сравнение с предишни трансмисии. Двулитровият двигател EcoBlue се отличава с някои иновации, намаляващи триенето при работа, в т.ч. изместване с 10 мм на коляновия вал за намаляване на триенето в стените на цилиндрите на по-малкия 4-цилиндров блок и оптимизиране на задвижването на клапаните с монолитен разпределителен вал. Използва се и пиезоелектрическа технология с електрически чувствителни кристали за пълен контрол над подаването на гориво, вградени в самите дюзи на двигателя – технология, която се използва при леките премиум автомобили.
Новият Ford Ranger идва с най-модерни технологии за свързаност. Бордовият модем FordPass Connect превръща пикапа в мобилен Wi-Fi хотспот, към който могат да се свържат до 10 устройства. Освен това той позволява достъп до редица функции, които са много практични за водача, ръководителя на автопарка и собственика.

Новият Ford Ranger е първият автомобил в този клас, предлагащ система Избягване на сблъсък с функция Разпознаване на пешеходци и Интелигентен ограничител на скоростта. Те могат да помогнат на водача да избегне или смекчи ефекта от катастрофа или да избегне големи глоби за шофиране с много висока скорост. Технологията на Ford за разпознаване на пешеходци използва камера, насочена напред, и радар за засичане на наличието на хора на пътя. Системата автоматично задейства спирачките, ако водачът не реагира на предупреждението – ако тя разпознае пешеходец и прецени, че предстои сблъсък, водачът ще чуе звукова аларма и ще види визуално предупреждение на приборния панел.

Повече - във февруарския брой на списание КАМИОНИ 

<< Обратно към новините