Дакар: етап Сан Хуан де Маркона - Арекипа

10.01.2019

Дакар: етап Сан Хуан де Маркона - Арекипа

Няма рали Дакар без ходене по мъките. В тазгодишното издание на супермаратона то започна през третия ден. Етап 3 - 798 км, от тях СЕ 331 км.

[✕]

Специалният етап приличаше на борба за оцеляване и донесе сериозни размествания в класирането. И природата помогна за това – прахолякът от силната буря (някои сравниха ефекта от нея с песъкоструйна машина!) създаде допълнителни проблеми и при управлението на машините, и за навигацията. В битката между претендентите с камиони и джипове, които вчера стартираха общо по 331 километра с тежки дюни, имаше три опорни пункта, където при пресичането на асфалтовия път между Сан Хуан Де Маркона и Арекипа екипажите имаха право да ползват помощта на сервизите си.

Три от екипажите на КАМАЗ – Николаев, № 500, Сотников, № 514 и Каргинов, № 518 потеглят вкупом и така преминават практически почти целия специален етап. На Мардеев, № 502, обаче, се налага да ползва помощта на сервиза още при първата възможност, за да бъде отстранена повредата в системата за регулиране на налягането в предните колела. След загубените там 6 минути той засяда в пясъка близо до МАЗ-а на Вишньевски, който пък, освен че е заседнал е и силно наклонен, може да бъде измъкнат само след като се изтегли КАМАЗ-ът. Което след около 15 минути прави Василевски, № 519, МАЗ. И понеже една беля не идва сама, на км. 240 от СЕ на камиона на Мардеев се спуква и алуминиевата тръба от системата на турбокомпресора – проблем, с който се справят сами. А малко след като продължават, стигат до МАЗ-а на Вязович, № 501, който е пукнал главина...



Изобилието от проблеми се сипе и над най-опитните и ловки фаворити: Де Рой, № 503, още преди средата на етапа закъсва в една от дюните, като се „окопава“ чак до рамата, под наклон и там губи много време. С проблеми са и други от топ 10 – Тон ван Генугтен, № 509, Iveco и Лопрайс, № 507, Tatra. Николаев има затруднение с минаването на няколко места, но се измъква сам.

В крайна смета най-бърз в третия етап е Андрей Каргинов с време 04 ч 26' 49'', следван от съотборниците си Сотников (на 04' 30'') и Николаев – (на 05' 06''). Вилагра, № 505, финишира четвърти, на 11' 55'', следван от Мачик, № 504, LIAZ на 17' 25'' и Ван Кастерен, № 531, Renault, на 40' 55''.

Временно класиране при камионите след етап 3:
1. Николаев
2. Сотников – на 08' 25''
3. Вилагра – на 14' 12''
4. Каргинов – на 18' 22''
5. Мачик – на 40' 43''
6. Генугтен – 01 ч 25' 14''
7. Де Рой – 01 ч 26' 20''
8. Мардеев – 01 ч 54' 55''
9. Ван Кастерен – 01 ч 58' 01''
10. Вишньоски – 02 ч 00' 35''



При автомобилите героят на деня бе г-н Дакар – Стефан Петерхансел, № 394 с Mini. Той спечели етапа, след като водеше от контролна точка 3 до финала. На 3 минути и 26 секунди след него финишира Ал Атиа, № 301 с Toyota, трети завърши етапа полякът Пржигонски на 11 минути и 47 секунди. Льоб изостана от победителя с почти 43 минути и завърши 11-и за деня. Във временното класиране поведе Ал Атиа, следвана на 06’ 48“ от Ал Райхи, на 07’ 03“ от Петерхансел и на 12’ 02“ от Нани Рома, № 307. Пети е полякът Пржигонски, № 303, на 13 ’45“.

Невероятно разместване на пластовете при мотоциклетистите: в етапа победи Де Султре, № 018 с Yamaha, който изпревари с 15 секунди Пабло Куинтанила, № 006, Husqvarna и с 2 минути и 37 сек Бенавидес, № 047, Honda. Следват ги ван Беверен, Съндерленд, Гонсалвеш и словакът Свитко. Тоби Прайс е 9-и, на 14’ 16“, Брабек е 13-и, на повече от 20 минути, а шампионът Валкнер, № 001, КТМ, се срина на 15-а позиция, на 23’ 15“. Да не говорим за кутсузлука на Бареда Борт, № 005, Honda, който до контрола № 2 бе с второ време, но след контрола 3 изчезна от класирането. Така в надпреварата на героите на 2 колела начело застана Куинтанила, следван от Бенавидес на 11’ 23“ и от Сам Съндерленд на 12’ 12“. В десетката са още Ван Беверен, Тоби Прайс, Де Султре, Рики Брабек, Матиас Валкнер, Пауло Гонсалвеш и Ендрю Шорт.

Радослав Гешов

<< Обратно към новините